mijn plan is om (nu in Kuta,Bali) na mijn komodo-tour en gili eilanden van Denpasar te vliegen naar Makassar rond 25 oktober. Vervolgens heb ik zo’n 3 weken om in Sulawesi rond te reizen. Ik reis alleen en zit in dubio wat betreft het boeken van tours, m.n. voor het gebied tana toraja… Bij diverse organisaties en bureaus waar in deze forums al eerder over is geschreven heb ik inmiddels geinformeerd naar de mogelijkheden. Helaas is het erg prijzig gezien het privetours zijn; zo’n 500 euro voor 5 dagen. Als ik de kosten zou kunnen delen is dit geen probleem maar ze bieden nergens tours aan die ik als individu (voor een groepstour) kan boeken.
Weet iemand wat het best is te doen; gewoon vliegen naar Makassar en daar ter plekke bij hotels/touristenbureaus een tour boeken? Ik weet niet of ze daar wel groepsrondreizen (c.a. 6 dagen) aanbieden?
Of ter plekke zoveel mogelijk zelf reizen? Ben voor dit laatste bang dat m.n. voor het tana toraja gebied wel echt een gids nodig is, wat ik zo lees?
Wie kan me adviseren of weet nog een goed en wat meer betaalbaar bureau om een tour te boeken?
Gewoon vliegen naar Makassar en omdat je alle tijd hebt met de bus richting
Rantepao. Daar heb je wel een gids nodig die je alle interessante plekken kan
laten zien en eventueel een tracking van een dag of 3. Een van de meest be-
trouwbare gidsen is de al wat bejaarde eigenaar van Guesthouse Monton. Hij
kan je zeker adviseren. Hij heet Joseph…maar dat heten er veel daar!
De vraag is of je nog naar de Togian Islands wilt en vandaar door naar Noord Sulawesi. Manado en omgeving.
Een boottochtje op het meer Tempe is heel leuk en de overtocht over het Poso-meer ook.
Wij gaan de 14 dec 2010 haar Bali en willen ook naar Sulawesi voor een 8 a 10 dagen.
Wat mij opvalt is dat geen enkele tour-operator prijzen noemt voor Trips die wel kant en klaar op papier staan.
Kun je dit niet beter via een reisbureau op Bali regelen(iets meer betalen voor wat meer gemak)
Weet iemand op Bali (Kuta) een betrouwbaar reisbureau ?
Ik ben in 2006 met hen door Sulawesie getrokken. Ik weet de precieze prijs niet meer, maar ik weet wel dat ik ze zeker niet te duur vond! Goede gids en chauffeur, en mooie hotels.
Wij gaan in januari naar Indonesie en Sulawesi lijkt ons ook erg mooi. Door het ministerie van buitenlandse zaken wordt het afgeraden om af te reizen naar Centraal Sulawesi. Het gebied zou geteisterd worden door geweld en bomaanslagen. Heeft er iemand ervaringen met reizen door Sulawesi?
Wij zouden onder meer graag de Togean Islands willen bezoeken maar vragen ons af hoe veilig dit gebied is? En wat zijn de mogelijkheden om bijvoorbeeld via de lucht naar de Togean Islands af te reizen?