Suggesties voor het op papier zetten van de Wereldwijzer structuur

Lince ik ben bezig met het in kaart brengen van wie doet wat en hoe! Ook zal ik kijken of we duidelijk kunnen krijgen wat de verantwoordelijkheden en bevoegdheden zijn van de respectieve teams. Maar ik moet eerst weten wie wat doet.

Goed opgemerkt dat het WWZ-teamleden lijstje geactualiseerd kan worden. Was mij ook al opgevallen. Sommige mensen zijn al tijden afwezig. Of weten zelf niet eens dat ze hier vermeld worden. Ik heb al gekeken of ik dit kon aanpassen maar had hier niet de autorisatie voor, dus dat gaat nog gebeuren :slight_smile: Ik heb iedereen al een bericht gestuurd, en ben nog in afwachting van de reacties!

Een ander puntje waar ik mee bezig ben is het vinden van forumbeheerders, en forumbeheerders die al lang niet actief zijn geweest te vervangen zodat forums weer wat actiever worden. Er gaat zodra ik inzicht heb in wie wat doet, een vacature geplaatst worden van de beschikbare plekken waar nog een forum beheerder nodig is. Ik hoop dat hiermee o.a het wintersport forum weer aantrekkelijk wordt.

Persoonlijk laat ik me niet direct door dode links afschrikken, wel door het feit dat een website informatie toont die absoluut niet meer actueel is.
Stel ik zoek iets met betrekking tot of iets al dan niet legaal is in land X en vind via Google een stukje op wereldwijzer dat het wel legaal is.
Het stukje blijkt uit 2006, maar daar heb ik overheen gelezen.
Inmiddels is het zwaar verboden, maar ik weet dat niet…

Denk dan maar niet dat ik ooit van mijn leven nog informatie komend vanaf die betreffende website serieus neem. Dan liever een dode link, dan kijk ik altijd nog even verder naar de betreffende site waar de dode link op stond en ontdek ik toevallig dat het wellicht een heel leuk forum is.

Daarnaast: je bent bezig met transparantie en de boel overzichtelijker te maken, in een ander draadje heb je het over het toevoegen van weer een nieuw forum (duiken).
Wellicht zou je duiken, wintersport, fiets en weet ik veel wat voor een “hobby” vakanties ze allemaal hebben beter samen kunnen voegen onder één topic, genaamd “Thema reizen”
dan kun je ze binnen dat forum eventueel wel verder uitsplitsen, maar is de inhoudsopgave met welke fora er allemaal zijn alweer een stukje overzichtelijker.

C4th, het is natuurlijk niet alleen de dode links wat het lastig maakt maar het hele totaal pakket. Alles bij elkaar is het teveel voor mij om alleen te doen. Ik heb elke dag een heleboel andere dagen taken waar ik druk mee bezig ben. Ik zou het wel willen want ik denk dat een nieuw forum uiteindelijk veel meer bezoekers aan trekt maar het is een te groot project waar ik geen tijd en kennis voor heb. Ik moet nu roeien met de riemen die ik heb!

Een nieuwe structuur en berichten verwijderen zijn twee verschillende dingen. Verwijderen is slecht voor Google, verplaatsen (=een nieuw structuur) is dat niet. Een nieuwe structuur is het herschikken van bepaalde dingen, daar heb je geen internetkennis voor nodig.

In het draadje met wijzigingen voor 2015 zeggen heel veel mensen dat ze een meer overzichtelijke voorpagina willen. Nu zijn er heel veel landenfora, en heel veel daarvan hebben geen beheerder. Er gebeurt weinig. Moeten die blijven? Zeker omdat er ook al een werelddelenforum is.

Kijk ter inspiratie eens op www.aroundtheglobe.nl. Daar is ook geordend per werelddeel, en ik vind het persoonlijk mooi (is wel een kleiner forum).

Daarnaast hebben heel veel mensen commentaar op de voorpagina. Op de openingspagina zie ik op mijn laptop bijna alleen maar reclame, op een tablet is dat niet anders. Eerst de blauwe banner met menu’s, die is nuttig. Dan de banner met reclame en de ’ stel een vraag knop’. Die vragen belanden allemaal in het foute forum, en mod en admins (met name Ton) moeten ze met de hand verplaatsen. Hoe onhandig en onoverzichtelijk is dat? Meerdere mensen hebben dit overigens al aangekaart (de banner loopt pas een paar maanden), maar er komt geen respons. Hallo, als je een knopje aan kan zetten kan je het ook uitzetten!

Dan de volgende banner met links naar artikelen op het forum. Veel witruimte erom, loze ruimte in dit geval, het oogt rommelig.

Ik ben admin en mod, en zie dan nog een balk met opties voor het intranet.

En jippie, ik heb bijna RSI van het scrollen maar ik zie nu eindelijk een cm forum!

DIT MOET ANDERS. (Sorry voor de hoofdletters.) Daarvoor heb je niet heel veel verstand nodig van ontwerpen en programmeren…

Zo, dat aroundtheglobe ziet er heel overzichtelijk uit zeg. En die doen dus wel aan grote verhuizingen van de site (en minder reclame beloven ze, maar aangezien ik een addblocker heb, heb ik daar op deze site toch geen last van)

Maar toch, zie ik daar niet echt opties tot vragen en antwoorden (of ik heb niet lang genoeg gekeken)

Er staat een tapblad met forum, en daar zie je het forum en de indeling die ik even als voorbeeld neem: Reisforum - Reizigersforum.

Grootste voordeel van reclame op die site is dat het minder schreeuwerig is. Of dat de site rustiger oogt en reclame daarom minder irritant overkomt.

Tja, en daar vind ik het dan weer wat onoverzichtelijk. Als ik iets wil weten over Argentinie, dan kan het overal in het Zuid-Amerika deel staan.

Onder de ‘A’? :slight_smile:

Wat ik op wereldwijzer niet ideaal vind, is dat er zo veel landen staan.

het blijft mij verbazen dat “de organisatie” steeds opnieuw het “google-monster” blijft aanhalen om alles te houden zoals het is …

natuurlijk gaat Jeroen (leeft die eigenlijk nog ???) geen nieuwe website maken
en blijven we met dit voorhistorisch voorgefabriceerd monster van vBulletin zitten
waarom ? google …
we gaan moeten schoon schip maken met alle oude rommel die zich op het forum bevindt (iets wat hierboven al meerdere malen aangehaald werd) MAAR dan gaat de ranking van google achteruit …
DUS … wat doen we hier ?
We dronken een glas, we pisten een plas en … alles bleef zoals het was !

En mij lijkt het meer dan duidelijk dat onze nieuwe stagiaire Christel (met alle respekt jongedame) terzake reeds voldoende gebrainwashed werd door Jeroen (tegenwoordig ook gekend als het "spook van de wereldwijzer" ? :bang:) …

4 likes

Ik weet niet hoe lang gelden het is, dat werd aangekondigd, dat men het Forum op continenten gaat indelen in plaats van die lange lijst van alle landen. Maar daar zit duidelijk geen schot in.

Tja, eigenlijk is het al ingedeeld in continenten.
Als je hierboven naast “Landen” op het dropdown menu klikt (dat driehoekje naar beneden, naast “Landen”, dan kom je al bij de keuze per continent. Kies er dan één uit en je ziet alleen de landen in dat continent…
Kortom: die indeling was er altijd al.

De voorpagina zou ook overzichtelijker worden, maar je moet nog steeds door véél reclame scrollen voor je bij het forum bent. Niet echt een warm welkom voor nieuwe gasten.

Adblock is your friend :biggrin:

Ik heb niet op elk device waarmee ik online kom adblock staan (en kan het er niet altijd opzetten).

Daarnaast hadden we het over gebruiksvriendelijkheid en overzichtelijkheid van het forum. Sommige mensen hebben al genoeg moeite met een account aanmaken zonder ‘verplicht’ adblock te installeren. Dat zijn mensen die nooit verder dan 5 berichten komen, en dan maar na nieuwsbrief nummer zoveel hun account opzeggen.

Maar goed, voor hen komen wel weer anderen die tegen hetzelfde probleem aanlopen. Voor de financiën maakt het misschien weinig uit, maar wat het doel van dit forum niet om mensen te helpen ?!! Blijkbaar niet.

er bestaat ook een goeie versie van adblock voor je android Jenny :wink:
een andere interessante tip om een hoop publicitair en ander popup gezever te vermijden is NoScript.
Adblock (ADB) en NoScript zijn als addons te installeren in Firefox en maken het surfen op internet een pak sneller en aangenamer !

1 like