Suggesties Myanman/Cambodja/Vietnam/...?

Wie heeft een goede suggestie voor een rondreis naar Myanmar, Cambodja, Vietnam,… met andere alleengaanden van rond de 25-39 in de periode december/januari/februari 2011?

Vind het lastig deze combinaties te vinden, dus als iemand een goede tip heeft graag!

Groetjes,
Esther

Hallo Esther,

Weet niet of je openstaat voor een reis naar Nepal. Maar ik ben van plan in december een 2 a 3 weekse rondreis in Nepal te gaan maken. Shoestring heeft een leuk aanbod. Ik heb nog niet geboekt, omdat ik op zoek ben naar een leuke reisgenote om dit avontuur samen mee te beleven. Misschien iets voor jou?

Als je wilt, kun je een mailtje sturen naar: [EMAIL=“the_nanman@hotmail.com”]the_nanman@hotmail.com (_ tussen the en nanman)

Groetjes.

Wil je naar Cambodja, Vietnam en Myanmar in een en dezelfde reis? Een dergelijke groepsreis zal er niet zijn! Wel zijn er reizen die Cambodja en Vietnam combineren (evt samen met Laos), en er zijn ook reizen naar Myanmar te vinden.

Als je echt deze drie landen in een reis wilt stoppen, dan zou je op eigen houtje moeten reizen. Je kan een retourticket naar Bangkok kopen, en daarvandaan naar Myanmar vliegen. Na een paar weken vlieg je vanuit Myanmar terug naar Bangkok, en daarvandaan ga je door naar Vietnam. De grens met Cambodja kun je per bus oversteken (of per boot), en vanuit Cambodja kun je dan wer naar Bangkok vliegen. Of overaland reizen.

Cambodja en Vietnam zijn prima zelfstandig te bereizen, ook als vrouw alleen. Myanmar is iets lastiger en vergt wat meer voorbereiding, maar ook Myanmar is goed te doen. Zelf ben ik in 2005/2006 in deze landen geweest.

Ha Jenny,

Nee hoor, ik wil niet alle drie de landen bezoeken in 1 reis, dat vind ik zonde omdat je dan zo veel reist dat je eigenlijk vrij weinig echt ziet. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit welk land het zal worden. Alleen gaan is niet mijn ding, ik deel graag ervaringen en ontmoet graag nieuwe mensen…maar misschien kan ik hier wel geïnteresseerden vinden om mee te gaan…?

Ha Nakke,

Nepal staat (nog) niet bovenaan mijn lijstje om eerlijk te zijn. Al heb ik er wel goede verhalen over gehoord. Het lijkt me in december alleen wel erg koud en laat ik nu net een enorme koukleum zijn haha

Groetjes,
Esther

Dag Esther

Zijn juist terug van een maand Borneo,Maleisie,Thailand,Cambodja en Vietnam.
We hebben alles zelf gepland met trotter en lonely planet, al onze vluchten
hebben we gemaakt met airasia.Kortere verplaatsingen ik bedoel bv van
Bangkok naar siem reap en zo verder naar Ho Chi ming zijn goed doenbaar
per autobus richtprijs 1Odollar per traject.
Azie heb ik altijd persoonlijk ervaren als heel veilig buiten de gewone afzetterij, hiermee bedoel ik te dure taxi,het moeten onderhandelen voor
kamerprijzen, de soms opdringerige verkopers en bedelaars.
Ik wens u dus een prettige vakantie en voor vragen kan u altijd terecht AA@scarlet.be

Met vriendelijke groet

Herwin

Goeiedag esther, heb zelf een tikket geboekt voor 11/11. Eerst het noorden van thailand, dan laos, zo cambodia binnen en eindigen in’t zuiden van vietnam via de mekong delta. Ik ga alleen op stap maar dit zijn zeer toegankelijke landen. Maar moest iets van deze landen u intresseren… Ben 37j jm.
Grtjs. Hans