Suggesties gevraagd rondreis Oost Canada

Hoi,
wij gaan midden augustus voor 2,5 week naar Canada. We willen 12 dagen rondreizen naar vinden het moeilijk een keuze te maken over waar heen te gaan, wat te zien en waar te verblijven.
We vliegen op Toronto en kennen die stad al, het plan is om richting Montreal te gaan daarna Quebec city en dan de St, Lawrence river, Charlevoix en Saguenay en Tadoussac . Terug via Kingston.
Heeft iemand nog suggesties? We willen in hotels of B&B’s verblijven.
Ik heb ook gehoord dat alconquin park mooi is en Mont Tremblant hoor ik wisselende verhalen over…

alvast bedankt
Marieke

Hallo Marieke,

Gezellig dat je naar Québec komt! :wink:

Algonquin PP ben ik helaas nog niet geweest, maar veel goede verhalen gehoord/gelezen. Ik denk dus dat het aanrader is!

Mont Tremblant is vooral bekend als een wintersportberg. In de zomer zijn het meer de activiteiten in het National Park als lange wandelingen, golfen en diverse outdoorsporten (mountainbiken, klimmen, raften, etc.) Een gids kun je via hun website, http://www.tremblant.ca/, vinden of klik meteen hier.

Montréal en Québec-City zijn uiteraard dé steden om te bezoeken (Ottawa kun je ook meepakken als je er nog niet bent geweest, ligt immers op de route).

Na Tadoussac/Charlesvoix/Lac-Saint-Jean/Parc-Pointe-Tailon kun je de St. Laurant oversteken en door naar Gaspesie (kijk of het in de planning van 2,5 week past!)