Rondreis Oost-Canada augustus/september

Dag allen

Ik plan dit najaar samen met mijn vriendin een 2-2,5 weken rond te rijden in Oost-Canada (gewoon auto, geen camper).

Na heel wat opzoekingswerk is dit een eerste schema dat ik eens wil testen met het forum.

Toronto: 3 dagen
• Wasaga beach (bij mooi weer)
• Niagara Falls: 1 dag

Montréal?: 2(-3) dagen.

Trois-Rivières: 2 dagen
• 1 dag stad,
• 1 dag Parc national de la Mauricie

Québec: 3 dagen

Charlevoix streek: 3 dagen
• Overnachten in Baie-Saint-Paul of La Malbaie
• Parc National des Grands Jardins
• Vanuit Baie-Saint-Paul via boot naar Île aux Coudres
• Kajakken bij L’Anse St. Jean op de Saguenay rivier op weg naar Tadoussac

Tadoussac: 1 dag
• whale watching

Terugreis naar Montréal (vlucht naar huis): bij St-Siméon de veerboot nemen naar Rivière-du-Loup en via Route 132 terugreizen. Onderweg stoppen in Kamouraska en Montmagny

Ottawa en Kingston heb ik niet specifiek opgenomen, omdat ik niet weet of het nog een speciale meerwaarde heeft.
Waar ik nog aan twijfel om er bij te nemen: Manitoulin Island of Bruce Peninsula.

Wat denken jullie? Zijn er zaken die ik gemist heb, of die ik juist niet moet opnemen? Is het aantal dagen goed verspreid?

Hebben jullie daarnaast nog tips voor autoverhuur?

Thanks!
Rob

Er is een hele grote Facebook groep waarin je zeker snel response krijgt zoek op Canada reisforum

Bedankt Claire. En waar vind ik deze groep juist?

Ik heb in die regio alleen de grote steden bezocht, de tijd die je per stad hebt is wel goed denk ik. Ottawa voegt niet super veel toe als je al naar Toronto, Montreal en Quebec City gaat. Die drie zijn wel erg verschillend van elkaar dus vullen elkaar goed aan.

Ik ben uiteraard wel benieuwd naar hoe je het gehad hebt achteraf :slight_smile:

Op Facebook :). West Canada reis forum Public Group | Facebook