Studio Ghibli Museum - kaartjes kopen

Hoi!

In het najaar gaan we naar Japan, voor 4 weken.
Mijn man is al jaaaaaren fan van Studio Ghibli, dus een bezoekje aan het museum in Tokyo mag niet ontbreken.
helaas is er niet door de site heen te komen en daar zoek ik hulp bij.

Is er iemand die ervaring heeft met het kopen van de kaartjes of me zou kunnen helpen met bestellen?

alvast hartelijk bedankt!

Astrid

Ik had het museum eerst in 2010 willen bezoeken, toen wel (dure) online kaartjes besteld via een of ander Engels bedrijf, maar uiteindelijk ging die hele reis niet door.

In 2011 ben ik toen alsnog gegaan, niks van tevoren geregeld, wel een poging gedaan om met behulp van de instructie op de site direct na aankomst bij een Lawson een kaartje te kopen. Dat lukte echter voor geen meter, naar achteraf bleek omdat ze in die instructie een paar stappen vergeten zijn. Dus maar op goed geluk gewoon naar het museum gegaan, daar recht tegenover zit ook een Lawson, waar in de winkel wél een correcte Engelstalige instructie hangt. En wellicht mede doordat het op een doordeweekse dag buiten de vakantieperiodes was kon ik direct terecht.

Het is in ieder geval zeker een aanrader, ik baalde er alleen van dat ik toch zeker zo’n 30 jaar te oud ben voor de catbus…

hey,

dankjewel voor je reactie!
we komen 29 september aan en blijven dan waarschijnlijk een dag of 5/6 in Tokyo.
Volgens mij is het geen vakantie daar, dus dan kunnen we de kaartjes gewoon daar bestellen.
Kun je de kaartjes daar ook kopen voor een paar dagen later? Dan hebben we wat mogelijkheden, als we direct de 1e dag voor tickets gaan kijken.

Wij gaan ook balen dat we te oud zijn voor de catbus :wink: maar de kans om dit te mogen gaan zien is geweldig :smiley:

Je moet bij het kopen van de kaartjes inderdaad aangeven op welke datum je wilt gaan, en zelfs de tijd (tijdslots van 2 uur), dus dat zou geen probleem moeten zijn. Er van uitgaand dat de Engelse instructie nog steeds niet klopt en het dus lastig zal zijn bij een willekeurige Lawson die kaartjes te kopen zou je dan de 1e dag naar die winkel bij het museum kunnen gaan, met een beetje mazzel kan je dan direct naar het museum, zo niet dan moet je een paar dagen later weer terug. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat het in die periode heel erg druk zal zijn.

Ik zou gewoon de instructies uitprinten en meenemen naar de eerste Lawson die je tegenkomt en als het niet lukt een medewerker/klant erbij halen. Datum en tijdstip op een briefje zetten (jaar-maand-dag-tijd is gebruikelijk in Japan) Als je de instructies laat zien zouden ze moeten begrijpen waar het over gaat, want er staat ook genoeg Japans bij.