Wij willen de Wisteria Flower Tunnel graag zien en zullen rond eind April naar Kawachi Fujien Wisteria Garden gaan.
Nu lees ik dat in het peak season je zonder tickets op voorhand niet binnen komt. Ze zouden te koop zijn via Japanican. Echter, als ik op de website kijk zie ik geen tickets, alleen tours. Waar kunnen we de tickets van te voren kopen?
Ze zijn te koop in de convenience stores van 7/11 en Familymart. Voor zover ik weet zijn de ticketmachines in deze winkels alleen Japanstalig. Je moet de tijd en dag van toegang ook kiezen. Voor vervoer is er een shuttle bus vanaf het station.
Die winkels vind je zeker in de grote steden praktisch op elke straathoek, waarbij 7-11 sowieso handig is omdat je daar ook geld op kan nemen. Die automaten, tsja, het zou erg fijn zijn als ze die nu ook eens Engelstalig zouden maken. Waarschijnlijk de nummer één reden waarom toeristen ermee te maken krijgen is als ze het Studio Ghibli Museum willen bezoeken, en je ook het kaartje daarvoor uit een soortgelijke automaat bij een Lawson moet halen. Er staan hele instructies voor online, maar die zijn tamelijk nutteloos als je ineens toch een ander scherm dan verwacht te zien krijgt en je dus geen echt idee hebt wat er aan de hand is…
Wat dan wellicht nog het beste werkt is zorgen je dat hetgeen je wilt in het Japans voorhanden hebt (op papier, of desnoods een plaatje of website op je telefoon), en dan in een wat grotere winkel waar ook wat meer personeel rondloopt vragen of ze je kunnen helpen. Met een beetje mazzel spreekt er wellicht zelfs iemand Engels, maar ook als dat niet zo is maar je wel duidelijk kan maken wat je zoekt kom je er dan vast wel uit.
Overigens, als ik zo een beetje je interesses probeer in te schatten, was je al bekend met Shibazakura?
het Ghibli Museum eens gegoogled, lijkt ons ook leuk. Zo veel te zien in Japan zeg. Tijd tekort! Klopt, het Shibazakura ziet er prachtig uit maar de 15e gaan we net richting Nikko. Gaan wel een dag naar mount fuji. we zijn nog aan het kijken om evt naar het hitachi seaside park, het misato moss phlox park of het ashikaga flower park te gaan. Iemand nog tips welke van deze het meeste aan te raden is?