Studeren in Zuid-Korea

Ik ga in Augustus voor 5 maanden studeren in Zuid-Korea. In Seoul om precies te zijn. Mijn Universiteit ligt aan de rand van Seoul en de campus waar ik verblijf schijnt midden in downtown Seoul te zitten. Kan iemand mij wat meer vertellen over Seoul en geheel Zuid-Korea in het algemeen. Dingen waar ik misschien op zou moeten letten en de hotspots in Seoul (goedkope, goeie restaurantjes) en dingen die ik echt moet zien in Zuid-Korea. Alles is welkom.

Maak je niet druk over goedkope restaurantjes. Vergeleken met NL is Z-K qua restaurants erg goedkoop. Voor 5000 a 7000 WON heb je een heel goede maaltijd. 1000 WON is ongeveer 80 eurocent.

Ten oosten van Seoul ligt Natioaal Park “Seoraksan” (of zoiets). Dit is erg mooi om eens door te wandelen. Verder zijn er aan de oostkust nogal wat stadjes die het bezoeken waard zijn als je van tempels en andere typisch Koreaanse bouwwerken en cultuur houd tenminste. In Seoul vind je alle paleizen wel. Er zijn er genoeg.

Soms kan een “Cirrus-PIN apparaat” wel eens moeilijk te vinden zijn. Met name buiten Seoul. Dus wacht niet te lang met met het opnemen van “verse” cash.

Succes

Super gaaf dat je gaat studeren in Seoul! Ik ben er vorige week op vakantie geweest en het is een waanzinnig land! Spotgoedkoop vergeleken bij Nederland, veilig en een overvloed aan kleding! Leuke hotspots zijn: Seoul Tower (klederdracht passen: altijd leuk, mega uitzicht over de stad), gyeongbokgung, insadong (de straat to be in Seoul) Jogyesa Tempel en het olympic park moet je zeker gezien hebben! De volgende website heeft mij heel erg geholpen: http://surprisetickets.nl/reizen/reizen-zuid-korea

**
**

Hey,
ik heb zelf een half jaar gestudeerd in Seoul aan Ewha Womans University! Lees erover op mijn weblog : marloes.reismee.nl

Ikzelf zat in de buurt van Sinchon! Erg leuk om uit te gaan, net als Gangnam of Hongdae. De taxi is ontzettend goedkoop om 's nachts te pakken! En 's nachts nog even ergens eten is ook prima te doen :smiley:

Op je universiteit kun je vast wel geld pinnen! Over het algemeen kun je alleen contant betalen overal.

Oh en neem de T-Moneycard om met het OV te reizen! Die kaarten kun je gewoon op een metrostation kopen en elk moment opwaarderen. Ideaal!

In Seoul heb ik erg genoten van de goedkope restaurantjes met favorieten als de Korean BBQ met samgjobsal! Elke avond uit eten…mmm

Ik heb er de tijd van mijn leven gehad, dus heeel veel plezier!

Hey,

Ik ga komende week naar Seoul, op uitwisseling van een maand met een universiteit daar (+ vakantie). Ik maak me echter wel een beetje zorgen over de onrust in de regio. Ik heb contact gehad met de universiteit, en zij zeggen dat het er op lijkt dat de internationale gemeenschap zich drukker maakt over de activiteiten van Noord-Korea dan de locals. @ carolien (ea): hoe heb jij dat ervaren?

Groet,

Maya

Leuk om te lezen dat er meer zijn die er de tijd van hun leven hebben gehad!! Ik ook namelijk :slight_smile: Ik heb zelf in 2007 het Spring semester op Ajou University in Suwon (voorstad van Seoul) gedaan. Helemaal fantastisch!

Een algemene toeristische trekpleister in Seoul is Seoul-tower. Daarmee heb je uitzicht over de hele stad, schijnt wel een aanrader te zijn (bij goed weer!).

@ Maya: Je zult inmiddels wel weer terug zijn… Ik was wel benieuwd hoe je de politieke onrust zelf hebt ervaren, achteraf? Had je universiteit gelijk, dat de internationale gemeenschap zich er drukker over maakt? Of kon je de onrust mbt het noorden toch wel merken??

Groetjes,
Yvonne

Ik heb veel interesse om voor een bepaalde tijd te studeren in Zuid-Korea en ik vroeg me af via welke weg jullie op uitwisseling zijn gegaan?

@ AnneliesT: Veel universiteiten hebben samenwerkingsverbanden elders. Dit vergemakkelijkt uitwisseling enorm, oa doordat je dan college blijft betalen in Nederland (dit is vaak een fractie van het collegegeld dat je daar zou moeten betalen), en het scheelt mogelijk gedoe met overname van studiepunten. Mijn suggestie zou dus zijn eerst te kijken wat de mogelijkheden zijn bij partneruniversiteiten.

Ik heb een zomeruitwisseling gedaan, dat toevallig op mijn pad kwam. Bijzonder goedkoop ook, omdat de universiteit waar ik heen ging het zwaar subsidieerde, en ik vond de vakken ook interessant. (Konkuk university Seoul, International Summer Program). Maar dat was maar een lesprogramma van een maand.

Ik ben inderdaad ook via de hogeschool waar ik studeerde gegaan, zij hadden net een samenwerkingsverband met de university in Suwon. De studiepunten die ik in Korea heb gehaald, werden gewoon meegerekend in Nederland dus je gooit die tijd niet weg. Ik moest wel het vakkenpakket van daar (dat ik zelf had samengesteld) goed laten keuren in NL, maar daar werd helemaal niet moeilijk over gedaan.

Bijna iedere hogeschool of universiteit heeft wel een soort van internationaal bureau intern dat dat soort dingen regelt met soortgelijke internationale bureaus op de universiteiten daar. Ze regelen samen ook huisvesting, bij ons was dat op de campus in een aantal gebouwen. Heel gezellig.

Als je nog meer dingen wilt weten, vraag het gerust!

Groetjes,
Yvonne

1 like

@YvonneZ: Ik snap wel dat elke hogeschool dat heeft. Maar is het toch misschien wat handiger dat je bevoorbeeld naar een hogeschool moet gaan dat bekend is of dat het misschien in een grote stad ligt bijv Rotterdam,Den Haag. Want ik wil ook graag naar Zuid Korea toe. Maar ik weet niet welke hogeschool ik kan kiezen, om echt daar naartoe te gaan.

En ik wou graag weten of je ook langere dan een 1 je studie daar kan volgen.

Groetjes Cathania

hallo, ik wil ookheel graag later in zuid korea studeren maar ik heb paar vragen ik hoop dat u ze beantwoord.
Kan je misschien ook studeren in koreaans dus niet in engels want mijn koreaans is beter dan engels eerlijk gezegd me engels is best wel slecht.
En hoe bevalt het studentenleven daar? want ik doe hier mbo is het vergeleken moeilijker of niet?
ik hoop dat ik een antwoord krijg
mvg

Wat betreft het studentenleven ken ik alleen goede verhalen!

Wil je een complete mbo-opleiding volgen in Zuid-Korea? Welke richting? Waarom?

Nou ik ga onderwijsassistent of assistent accountant volgen na de zomet vakantie, maar na drie jaar ben ik afgestudeerd daarna wil ik verder gaan met studeren in zuid korea. Ik wil wiskunde docent of dokter opleiding volgen maar ik wil graag weten hoe het daar bevalt of het moeilijk is. En hoe het studenten leven daar is.
Mvg

Hoihoi!
Ik ga na de zomer Koreaans studeren in Seoul. (en als ik het leuk vind daar, ook nog studeren als het kan) Inderdaad mijn Koreaans is ook beter dan Engels. Lijkt het je wat? stuur me bericht voor meer informatie! :cheer:

Heey!

Ik wil ook supergraag in Zuid-Korea studeren!
Misschien dat we info die we hebben uit kunnen wisselen met z’n drieën? @Kpopfan @seoull
Ik zelf ga na deze vakantie naar de 6e van het gymnasium en wil daarna in ZK studeren.
Mijn engels is op dit moment beter dan mijn koreaans, ga volgend jaar of Cambridge advanced of proficiency halen voor Engels, terwijl mijn koreaans HEEL erg basic is tot nu toe XD.

We kunnen elkaar allemaal wel helpen denk ik, info delen enzo :smiley: