Master studie in Zuid-Korea

Hoi iedereen,

Ik denk er over na om een master te gaan volgen in Zuid-Korea. Ik vroeg mij af of er hier wellicht mensen zijn die daar al ervaringen mee hebben? Ik ben namelijk erg geïnteresseerd in de ervaring, aanmelding procedures en de kwaliteit van het onderwijs.
Om wat meer informatie te geven over mijzelf, ik heb een HBO bachelor in Communicatie die ik heb behaald in 2009. Omdat het buitenland geen schakelprogramma’s vereist en wegens de stufi voordelen van een 2 jarige master denk ik er over na om in september 2013 te beginnen. Zuid Korea verleent vooralsnog voor mij de voorkeur wegens mijn grote interesse in Azië en de rijke cultuur en historie van het land. De universiteiten die mijn interesse opwekken zijn eigenlijk de drie bekende SKY universiteiten en dan met name Seoul National University of Yonsei. De internationale programma’s die worden aangeboden door de verschillende GSIS faculteiten spreken mij het meest aan.

Heeft iemand tips en of andere goede toevoegingen dan hoor ik het graag!

Groeten,

Caspar

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=140544 Heb even voor je door het Zuid-Korea forum gescrolld en volgens mij staan er meer draadjes…

Hey,

Bedankt voor je reactie…

Ik had zelf ook even rond gekeken en gezien dat het hier voornamelijk om uitwisselingen gaat. Zelf ben ik al een aantal keer in Korea geweest en weet ik wat ik qua cultuur en dergelijke wel wat ik kan verwachten. Heb alleen nog geen ervaringen gevonden betreffende master studies…

Mocht je nog niets tegen het lijf lopen dan hoor ik het graag!

Thx!

Ik houd het in de gaten, alleen ben ik momenteel op reis dus gaat het wat lastig. Maar richting half november kan ik wellicht wat lijntjes uitgooien. Laat je het ook weten als je wat meer op de hoogte bent? Thanks!

Hoi Caspar,
Nadat ik mijn bericht had geplaatst, las ik jouw bericht en het idee van studeren in Zuid Korea spreekt mij eigenlijk ook wel aan. Naast reizen wil ik ook verder studeren, dus waarom niet combineren?!
Jij hebt het over een Master, betekent dat dan ook echt dat je 2 jaar in Korea verblijft? Ik vraag me af of ik ook gewoon voor een half jaar of jaar kan studeren, maar weet niet of dat veel nut heeft (bijvoorbeeld een semester volgen ofzo)…
Ik heb wat gegoogled en inderdaad, het gaat meestal over uitwisselingen, mijn opleiding heeft geen contacten daar (vooral de universiteiten hebben contacten in Korea), beetje balen maar ik kan altijd nog even navragen…
Groetjes

Beste Caspar,

Een master in Zuid Korea weet ik niets over. Ik kan je wel mijn ervaring geven van mijn uitwisseling aan Seoul National University. Ondanks dat ik bezig ben met mijn universitaire bachelor volg ik alleen maar master (graduate) vakken aan SNU waaronder een paar aan GSIS. Ik vind het niet heel erg pittig om deze vakken te volgen om eerlijk te zijn. Wel zijn de vakken ontzettend interessant omdat ze meer focussen op Azië en Amerika, in plaats van vooral op Europa zoals in Nederland. Aanmelding procedures zijn verschrikkelijk, ze zijn hier nog bureaucratischer dan in Nederland, maar uiteindelijk helpt iedereen je omdat ze ook snappen dat het als buitenlander in Korea soms heel lastig kan zijn.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, als je meer wilt weten, of vragen hebt, moet je het maar even laten weten. :slight_smile:

Waar ben je op dit moment aan het reizen? Als ik enige updates heb, zal ik deze hier uitzetten!

Uitwisselingen zijn inderdaad gewoonlijk. Al is het volgens mij wel mogelijk om inderdaad een semester te volgen op deze universiteiten, maar reken dan op extreem hoge kosten. Ik ben inderdaad van plan mijn master in het buitenland te volgen en dit betekent dan inderdaad 2 jaar.
Wat studeer je op dit moment?

Hey Lieke,

Gaaf dat je daar een uitwisseling hebt kunnen doen. Welke studie volg je op dit moment? En welke vakken heb je gekozen die onder GSIS vielen? Ik ben inderdaad erg benieuwd naar het niveau van de lessen en examinering… Dit omdat SNU de beste universiteit van Korea is en internationaal volgens de rankings ook goed scoort. Locals vertellen mij dat het voor hunzelf bijna onmogelijk is om toegelaten te worden tot deze universiteit… Hoe zie jij dit?

Ik zit op dit moment in het laatste jaar van de Pabo. En aangezien er nu toch niet zoveel werk is in mijn vakgebied, zou ik dan graag in/na januari 2014 weg willen. Als exchange student ben je gewoon het collegegeld kwijt dat je in Nederland ook kwijt zou zijn. Maar het is inderdaad een hoop geld om als een visiting student te gaan. En dan moet je nog maar net zien of het allemaal mee zit en uitkomt! Maar het lijkt me wel een hele mooie ervaring… Het zit alleen niet erg mee!

In jouw geval zou ik dan eens kijken naar de mogelijkheden om in het buitenland Engels te gaan geven. Als je eens kijkt op de website joho.nl kun je daar veel informatie over vinden, op dit moment liggen er veel kansen in China, Thailand, Indonesië, etc… Wellicht dat Zuid-Korea een optie zou kunnen zijn, maar zover ik weet moet je daarvoor een native English speaker zijn. Na het behalen van een TEFL certificaat liggen voor jou de opties wellicht anders?? In ieder geval zou het een mooie start van je carrière zijn. In Azië liggen er op dit moment iig veel kansen voor startende leraren en in de meeste gevallen goed betaald en met mooie secundaire voorwaarden. Dus kijk eens rond en succes!!!