Sorry voor mijn late reactie.
Ik heb zoals ik al heb gezegd gestudeerd aan Yonsei Universiy. Dit is de rivaal universiteit van Korea Universiy, omdat beiden scholen in de top 3 van de beste universiteiten van Zuid-Korea zitten. Volgens mij is Seoul National University de beste van het land. Ze worden gezamenlijk SKY Universities genoemd. S= Seoul National University, K= Korea Unversity, Y= Yonsei University. Korea University en Yonsei houden elk jaar een gigantisch sport en feest evenement genaamd ‘Akaraka’ dat Seoul goed in de greep houdt. Zuid Korea is in mijn ogen een kleiner Japan, dat toch enorm uniek is vergeleken met andere Aziatische landen. Ze zijn wel enorm competitief ingesteld. Het is voor hen enorm belangrijk bij welk hogeschool of universiteit je studeert. Als jij jezelf voorstelt aan een Koreaan en zegt dat je aan Seoul National University studeert dan krijg je snel enorm veel respect.
Je hoeft je geen zorgen te maken over de kwaliteit van de universiteiten in Korea. Ze doen enorm hun best om hun internationale afdelingen te verbeteren en ze groeien enorm rap. Ze halen leraren uit verschillende landen over de hele wereld binnen. Een voorbeeld, mijn favoriete leraar kwam uit Canada. Hij was een leraar aan de University of Toronto.
De campussen in Seoul zijn gigantisch. Er zijn bijna altijd dorms, restaurants, sport faciliteiten, koffie tentjes, winkeltjes voor schoolspullen, bibliotheken en vanalles en nog wat.
Transport is 1 van mijn favoriete dingen van Korea. Ik durf bijna te zeggen dat hun metro systeem wel 1 van de beste van de wereld is. Het is enorm makkelijk, schoon en duidelijk. Het is ook overzichtelijk waar je bent en welke richting je op gaat. Hiernaast worden de stations ook in het Engels omgeroepen.