Studeren in Zuid-korea

Hallo,

Augustus dit jaar, hoop ik samen met een medestudent te vertrekken naar China voor een paar weekjes vakantie, waarna we doorreizen naar Zuidkorea.
Voor vragen over China ben ik hier niet op het goede adres, maar aangezien ik daarna voor 5 maanden ga studeren in Zuid-korea wil ik wat informatie aan jullie vragen over het land.
Ik ga doordeweeks studeren en in het weekend kan ik het land ontdekken.
Wat zijn de absolute hoogtepunten en wat moet ik absoluut niet doen?

Alvast heel erg bedankt,
Groet,
Justin

Google eens! Dan kun je echt wel wat hoogtepunten van Korea vinden. In 5 maanden heb je hel wat weekeinden om veel te zien, ga er dan ook regelmatig op uit en blijf niet 5 maanden in Itaewon hangen, wat de meest on-Koreaanse plek van Zuid-Korea is! Teveel Engelse leraren die daar hun hele jaar, soms zelfs 2 jaar doorbrengen en niet eens de paleizen in Seoul hebben bezocht.

Hoi GEAEA,

Bedankt voor je tip. Google heb ik inderdaad geprobeerd maar dan krijg ik informatie van reisbureau’s enz.
Ik wilde het eigenlijk eens horen van mensen die er al geweest zijn, omdat die het uit eigen ervaring kunnen vertellen. :wink:

En ik studeer aan de Handon Global University, in Pohang. Dus niet in Itaewon.

:chin:

Oh, vanuit Pohang kan je de ferry nemen naar Ulleungdo (Ulleung eiland). Ben daar overigens zelf nog niet geweest. Gyeongju is niet ver en de oude hoofdstad van de Sylla dynasty en Andong is ook niet ver. Verder is de zuidkust heel mooi, de stad Busan en dan Geojedo, Tongyeong en Yeosu.

Oh, mis Seoraksan NP niet in het noorden nabij Sokcho en minstens een aantal dagen/week in en rondom Seoul! Vergat bijna Jejudo te noemen…

Verder hangt het er heel erg vanaf waar je van houd.