Studeren in Kaapstad

Hallo iedereen!

mijn naam is James en ik ben een student uit België.
Ik zou graag volgende schooljaar naar Kaapstad vertrekken om daar te werken en te studeren. Kan iemand mij daarbj helpen? Ikzelf volg momenteel een muzikale opleiding aan het conservatorium in Gent. Weet iemand iets over muziek-scholen/opleidingen in Kaapstad?

Elke info is zeer welkom!

mvg
:zon02:

Nou een handige eerste stap zou waarschijnlijk zijn om eens te kijken op de website van de universiteit van Kaapstad (en eventueel Stellenbosch; ongeveer een half uurtje van Kaapstad).

Een erg mooi plan in ieder geval!

Dank U Robbie voor deze nuttige info!

Ik heb al enige info gevonden over muziekopleidingen en scholen.
Indien je zelf ervaring hebt met studeren in ZA, alle tips zijn welkom!

grtz

Ik heb ook eens op de website van de universiteit van Kaapstad gekeken en ik moet zeggen, het is wel verleidelijk. In 2009 heb ik een half jaar stage gelopen daar en dat is uitstekend bevallen! Nu zoek ik eigenlijk werk, maar misschien nog een master in Kaapstad is natuurlijk ook niet verkeerd :slight_smile:

Op de website zie ik overigens een aantal mogelijkheden voor een beurs. Ik zal me er eens iets meer in verdiepen.

Btw, Stellenbosch is ook een hele mooie plaats. Een stuk kleiner dan Kaapstad, rustiger ook, ligt midden in de wijnvelden en erg dichtbij Kaapstad.

Weet iemand van jullie misschien hoe veilig het nu is om in kaap-stad te gaan studeren? Aan de ene kant raden mensen mij dit aan, aan de andere kant zeggen ze dat het heel gevaarlijk is. Help?!

Kaapstad is geen Nederland, maar ik zou je niet tegen laten houden door negatieve verhalen. Elk jaar lopen er zoveel studenten stage (wat ik ook gedaan heb) en iedereen komt terug met lovende verhalen over Kaapstad en Zuid-Afrika.