Studentenvisum Indonesie

Hallo Indonesië kenners,

Ik zat met een vraag die zelfs na het raadplegen van verschillende internetsites mij niet helemaal duidelijk werd.

29augustus zal ik met Turkisch airlines naar Jakarta vliegen, daar moet ik 1nacht overnachten en vlieg de volgende dag naar de Filippijnen. Daar zal ik een maand verblijven en vlieg dan terug naar Jakarta om voor 3 maanden in Yogyakarta stage te lopen op een basisschool.

Ik heb verschillende reisfora en sites bekeken maar het is voor mij niet helemaal duidelijk wat ik allemaal mee moet nemen als ik mijn visum aan wil vragen bij de ambassade.

Het gaat dus om een studenten visum met dubbele entree!

Alvast heel hartelijk dank voor jullie hulp:wereld:

Gr Wouter

Een studentenvisum voor Indonesie is zeer ingewikkeld.

De meeste studenten die in Indonesie stage lopen, komen met een “social visa” . Hiermee kan je tot 6 maanden in Indonesie verblijven.

Hiervoor heb je volgende documenten nodig:

1. een uitnodiging van een Indonesische sponsor
  2. kopie van de sponsors identiteitskaart (KTP)
  3. kopie van sponsors familiekaart (KK)
  4. kopie van sponsors bankafschriften - de laatste 3 maanden
  5. kopie van je eigen paspoort
  6. 2 (twee) pasfoto’s (4 x 6)

Meestal worden 1 t/m 4 door het Indonesisch bedrijf

1 like

Martin hartelijk dank voor je reactie het enige probleem is dat ik alleen een uitnodiging en acceptatie brief heb ontvangen van de Universiteit in Yogyakarta.

Punt 2,3 en 4 heb ik dus niet en ook niks over gehoord.

Heb je het over een SOSBUD? Daarvoor heb je punt 3 en 4 niet nodig! Je hebt echter WEL een ticket het land in nodig, en een bewijs dat je het land weer verlaat.

Mijn zoon heeft vorig jaar in Indonesie stage gelopen met een social visa en moest wel 3 & 4 indienen

Ok ik ben weer heel wat wijzer geworden, bedankt!

Is het ook mogelijk om een sosbud visum te hebben met dubbele entree?

Ik zou gewoon de eerste keer een visum on arrival gebruiken, en de tweede keer een SOSBUD.

Dat vind ik wel zonde 30dollar voor een visum voor een dag in Jakarta als ik de volgende dag al vlieg naar de Filippijnen

Maar dat is wel de goedkoopste manier . Alle andere zijn veel duurder

Precies :vak01:

Je kan proberen om een transit visum te krijgen voor een week in Jakarta, die kosten US$ 10, maar deze zijn niet altijd te krijgen.

Ok, dan ga ik maar voor de visum on arrival lijkt mij het makkelijkst!

Als er nog meer tips zijn voor het studenten visum dan hoor ik het graag!