Studentenhuis in Suriname

Aan alle studenten die stage in Suri gaan lopen heb ik de volgende tip:

Onlangs heb ik 3 maanden stage gelopen in Paramaribo en als student moet je toch wel alert zijn op aantal zaken:

  1. Heb je iemand op straat/discotheek/trip ontmoet geef niets van je door waar je verblijft of stageloopt,noch minder je telefoonnummer.

  2. Verblijf of huisvesting gaat u nauwkeurig te werk want kom je ergens in de achterbuurten terecht heb je wel een probleem.
    De gemiddelde huur is 150 tot 175 euro,in het centrum en noordelijk gelegen betaal je wel 175 euro per maand voor een redelijke kamer.

Tip: thans zijn ze bezig met een zogenaamde studentencomplex in Suriname waar er 20 studenten kunnen verblijven voor 200 euro per maand en heel wat onmogelijke zaken.

Ik heb mij zelf in de straat georienteerd en naar het schijn is een organisatie bezig met het witwassen van drugsgelden. De vraag is waar komt het zwembad te staan, of is het harining in een ton.
Voor mij zien is het een onduidelijke zaak. Als je een berekening zou maken kloppen bepaalde zaken niet.

Ra Ra Ra !!!
studenten opgelet voordat je voor verassingen komt te staan.

Groetjes Evert

Dit lijkt me niet specifiek gelden voor Suriname, het lijkt me niet meer dan logisch dat je je goed orienteerd waar je terecht komt als je ergens stage gaat lopen.

En telefoonnummers geven, tja… In Nederland geef je ook niet aan de eerste de beste persoon je nummer natuurlijk…

Gaat het om het studentenhuis ,waarbij de kamers eigen bad/wc hebben,er is ook sprake van een zwembad,ik denk dat het ergens gelegen is op Maretraite Suriname.
Mijn school heeft ons afgeraden om daar te verblijven aangezien een docent van onze school naar suriname is geweest voor orientatie en zijn voelhoorns zeker heeft doen uitsteken.
De vraag was of het geen witwas praktijk is!!!
Ik vertrek op 15 jan.2006 voor een stage van 6 maanden.

Ja hoor Ann.

Hier een bericht van de oprichter van het studentencomplex aan de Mozartstraat.
Ik ben erg geschrokken van de uitlatingen van bepaalde mensen.
Er wordt gesproken over het witwassen van drugsgelden en dergelijke.
Ik ben een ondernemer uit Nederland die al 14 jaar keihard werkt aan mijn zaak om mijn grote droom te doen laten uitkomen.
Samen met mijn Javaans Surinamse vrouw en mijn zoontje van 5 iets moois opzetten in Suriname om daar dan ook te kunnen gaan wonen en iets goeds te betekenen voor het land.
Met mijn tweede hypotheek en al mijn spaargeld en verkoop van mijn motor was het mogelijk om dit studenten complex op te kunnen zetten.
Een verdomt groot risico om dit te doen met het oog op het mislukken hiervan.
Je moet je heel goed realiseren dat bij mislukking ik alles kwijt kan raken, mijn huis, mijn zaak, mijn complex, het getuigt hier van een zeer moedige investering waarbij ik laat blijken vertrouwen te hebben in de Surinaamse economie.
Drugs en witwas praktijken staan zeer ver bij mij vandaan.
Wat heel dicht bij mij staat is het mooie Suriname en mijn grote droom en kei hard weken.
Ik wil graag dat de mensen die zich zonodig negatief willen uitlaten over dit project eerst even willen nadenken voordat ze iemand beschadigen iemand die toevallig wel goed werk levert en nog eerlijk is ook.
Alles wat op mijn site www.stagewonen.nl staat wordt ook waargemaakt, dus ook het zwembad.5x4m dus geen haring in een ton
Ik wil me onderscheiden van andere huizen maar wordt hier hellaas op afgerekend.
Ik daag iedereen uit om het tegendeel van mijn eerlijkheid te bewijzen, ik kan immers aantonen dat al het geld op een eerlijke manier is verdiend.
Mocht je uiteindelijk niets kunnen vinden dan dwing ik via de rechter een schadevergoeding af.
Tip: leef en laat leven, oordeel niet over anderen als je zijn achtergrond niet kent, huur bij stagewonen.

Met vriendelijke groet,
R. van Haagen
Stagewonen

Hoi R,

een vriend van mij die ook stage in Suriname gaat lopen heeft u gemaild en van hem heb ik begrepen dat dit studentenhuis halverwege is gestopt vanwege het feit dat de surinaamse overheid bezig is met de zaak.

Tevens heeft u hem(student) niet op de hoogte gehouden van de kamer of het wel of niet doorgaat,studenten die thans stage in Suriname lopen beweren dat de bouwactiviteiten gestopt zijn !!! of is dit ook niet waar???.

Wat niet kan is een zwembad 5 X 4 voor 20 studenten ,is dit wel een gezonde zaak. Twintig studenten elk in een ruimte van 1 m2.

Bovendien wens ik je heel veel succes en hoop alleen niet dat je met je surinaams javaanse vrouw een blunder zal slaan. Heeft een javaanse vrouw wel verstand van zaken doen of is zij bezig jou op te lichten. Op wiens naam staan die zaken wees alert zij zijn in staat om je te vernietigen .zijn de m eest onbetrouwbare vrouwen JAVANEN!!!:banana:

Evert,

Hier een reactie van de eigenaar van het complex

  1. De bouw heeft nog nooit stil gelegen, ik krijg iedere week foto’s opgestuurd en fam. van mij daar gaat iedere dag naar het complex om de voortgang te bekijken.
    Alles verloopt zeer voorspoedig dus die zogenaamde vriend van jou kan zo bij de fabeltjeskrant gaan werken.

  2. Over het geval hem niet op de hoogte houden over een kamer is pure onzin, iedereen die voor een kamer reageert krijgt direct een antwoord en wordt van a tot z ingelicht over hoe of wat.
    Ik denk dat het om een volwassen vent gaat dus mocht er onverhoopt iets mis met de techniek zijn gegaan ben ik bereikbaar via de telefoon of via de mail een kleine moeite dus.

  3. Ik vind het bovendien een grove belediging aan het adres van mijn vrouw waar ik al 15 jaar mee samen ben, ook hier oordeel je weer voor je beurt, zij is de meest betrouwbare persoon in mijn leven en woont al bijna haar hele leven in Nederland. Ze heeft diverse zeer goede functies gehad in het bedrijf leven en heeft al zeer veel bereikt. ( jij ook evert ) of begint jou leven nu pas
    Een uitlating van jou kant uit dat aantoont dat je absoluut geen kaas hebt gegeten van waarde en normen.

  4. Over het zwembad dat te klein zou zijn wil ik je het volgende melden, je denkt toch niet dat iedereen tegelijk in het zwembad gaat?, de 1 ligt lekker in de hangmat de ander zit op het terras in de tuin de ander is in de stad, en wie weet werken er studenten op hun kamer aan een werkstuk.
    Bij een groot hotel waar 300 man kunnen verblijven is het zwembad 6x 20 meter, zou dit dan in verhouding niet veel kleiner zijn dan mijn zwembad, of heb jij hier ook zo je mening over?. Dus kom niet aan dat dit niet kan.

Al met al zijn er dus mensen die of jaloers zijn of het iemand niet gunnen, dit is vaak het geval in Suriname.
Als je een mooie auto hebt waar je keihard voor hebt gewerkt roept iedereen dat dit verkregen is door drugsgeld, heb je een mooi huis roepen ze drugs geld.
Natuurlijk zijn er zeer grote sukkels bij die dit klakkeloos aannemen, en het zelfs op internet durven zetten, zonder dat zij de achtergrond van de ondernemer kennen.(domdomdom)

Zoals iedereen kan lezen zijn alle beweringen gebaseerd op gebakken lucht.
Ik hoop dat een beetje slim persoon inziet dat dit indianen verhalen zijn en zich niet laat afschrikken om bij ons een kamer te huren.
Het complex ondertussen geopend en is tevens helemaal volgeboekt door mensen die wel wat beters te doen hebben met roddels en leugens.

Ik eis van jou dat je de verhalen van het internet haalt en dat je voortaan 100 keer nadenkt voordat je roddels en leugens gaat verspreiden.
Tevens wordt er aangifte gedaan bij de financiële en economische recherche

Het is mijn droom waar ik keihard voor werk met nog eerlijk geld ook, gek he Evert.

www.stagewonen.nl

HUISVESTING SURINAME !
**
WIE HAD EEN STUDENTENKAMER GERESERVEERD BIJ STAGEWONEN,

HOE IS HET GEGAAN, HEEFT r.VAN HAAGEN HET OPTIJD IN ORDE GEKREGEN.LAAT HIJ ZIJN REACTIE HIER PLAATSEN .

HET IS HELEMAAL IN DE SOEP GELOPEN ,HEEFT ECHT EEN ZOOITJE GEMAAKT** EN DE STUDENTEN IN EEN AVONDTUUR GESTORT.

WEES IN HET VERVOLG TOCH WEL EERLIJK !!!
ONBETROUWBAAR!!!

Toch wel ja! Ik heb nog wel gereageerd laatst! Wat zonde het leek me serieus een leuk ding. Jammer maar ff verder zoeken:drugged:

Jeetje, ik schrik van deze berichten! Ik was via een andere site op de website van stagewonen terecht gekomen. Het leek mij een super mooi complex om te gaan wonen tijdens mijn stage in februari. Ik heb die mensen ook gemaild en een uitgebreide mail terug gekregen met allemaal foto’s en ik moet zeggen het zeg er echt erg mooi uit allemaal. Maar nu ik dit lees, krijg ik er toch wel twijfels bij!
Zijn er mensen die in dit complex zitten? Want hij ging deze maand open, dat werd mij vorige maand gemeld! Alleen nu lees ik weer dat hij pas in januari open gaat. Ben zeer benieuwd

Hoi Yolien & Lieke,

Ik ben momenteel bezig met mijn stage in Paramaribo…ik ben er al bijna een week…ik ben nu de eerste bewoonster van het stagecomplex aan de Mozartstraat (Stagewonen) en ik schrik erg van de uitlatingen van Evert en Ann…wij zij allemaal schrijven hierboven is onzin…!!
Je kan zelf op de site van Stagewonen zien hoe het complex eruit ziet…ik zit er dus in en alles is perfect geregeld hier…alles is zoals het er op de site en op de foto’s uitziet…ik heb het erg naar m’n zin hier…het complex is erg mooi…ik ben voordat ik naar Suriname kwam, bijna een jaar bezig geweest om de geschikte verblijfsplaats te vinden…en ik heb in die tijd van zoeken niets beters gezien dan het stagecomplex van Stagewonen…het is een erg mooi complex…jullie kunnen mij altijd een prive-mail sturen, als jullie vragen hebben…

Liefs, ZuZu :wink:

Hallo Zuzu,

als de het complex een goed naam had, was hij zeker vol gereserveerd.
Zou je zeker niet als eerste student daar zitten. Het is namelijk ook peperduur. Een normale studentenkamer is in de klasse 150- 200 ,voor dat bedrag kan een een eigen appartement huren.

Waarschijnlijk zwem je ook elke dag in het zwembad!!!

Remco heeft genoeg studenten opgelicht,informeer naar de geschiedenis ,want normaal zouden zij in januari opengaan.
Vraag aan Miko en Saffier appartement, waar Remco de studenten op het laatste moment heeft moeten onderbrengen, enkelen hebben hun borgsom niet gehad.

Ik ben goed geinformeerd, wat weet jij die een week daar woont,leer je mensen kennen.

Hoi Ann,

Het complex heeft zeker wel een goede naam…ik ken nu al mensen die er komen wonen…over 2 weken komt de volgende groep hier wonen voor een lange tijd…dus het is zeker goed gereserveerd…
Je zegt peperduur? Dat begrijp ik niet…waar in Suriname krijg je nog een studentencomplex met gratis internetverbinding, met een zwembad, hangmatten etc…elke student beschikt over een koelkast, wasmachine met droger en mooie keuken…wat wil je nog meer voor die prijs?
Een normale studentenkamer is zeker niet tussen de 150-200 euro…misschien wel als je een hele woning huurt, waarbij je alles moet delen met 3 andere studenten…ja dan kom je inderdaad op een bedrag van 150 euro…
maar is goed…dat hoef ik hier niet uit te leggen…je weet dit allemaal zelf ook wel :wink:
Hopelijk zijn er nog mensen die niet alles klakkeloos overnemen van mensen die hier dingen komen plaatsen die niet waar zijn…foto’s van Stagewonen berusten op de werkelijkheid en praatjes van sommige mensen hier niet…:wink: Dus voor de andere mensen die er wel in zijn geinteresseerd…je kunt me altijd een mailtje sturen…:wink:

Liefs, Zuzu…

ZuZu: …alles is zoals het er op de site en op de foto’s uitziet…

Er staan geen foto’s op de site, zou jij me die kunnen geven?:slight_smile:

Hoi Yolien
Ik heb ook foto’s van stagewonen en ik krijg binnenkort recentere van Remco. Ik kan ze je eventueel sturen!

Groetjes, Lieke

250 euro per maand, vind t wel vrij duur. Je krijgt dan begrijp ik wel gratis internet en een zwembad? Ik was iig geen 100 euro per maand kwijt aan internet , dus zou ik er niet voor over hebben. Maar voor iedereen die dit aanspreekt vooral doen zou ik zeggen.

Je zegt dat je nog geen € 100,- p.m aan internet kwijt bent.
Het gemiddelde bedrag dat men uitgeeft aan internet is tussen de € 75,- en de € 100,-.
Stel dat je maar € 75,- p.m hier aan uitgeeft en de huur is € 250,- dan betaal je dus voor een kamer maar € 175,- p.m. niet duur dus voor een woon complex die zo veel te bieden heeft.

Elke kamer heeft een eigen douche en toilet, internet aansluiting, plafond ventilator, bureau met stoel, kleding kast, bed en een eigen koelkast.

In de tuin is een hangmatten kamp, zwembad, terras en is bovendien waanzinnig mooi in vergelijking met wat je elders krijgt voor € 175,- wat vaak oud en donker is en in
niet veilige wijken ligt en waar je ook nog eens € 5,- per was moet betalen.

Je hoeft dus niets te delen met anderen zoals koelkast en badkamer toilet.
Wij zullen aan iedereen die geïnteresseerd is foto’s op sturen zodat je zelf kunt zien wat wij te bieden hebben.

Onze prijs van € 250,- is all in, dus oordeel zelf. www.stagewonen.nl /[EMAIL=“stagewonen@hotmail.com”]stagewonen@hotmail.com

M.v.g

R. van Haagen

Stagewonen

Voor ieder die dit wil is het prima. Alleen in een internetcafe betaal je misschien 1,50 euro per uur voor internet. al zou je dat elke dag doen ( dat doe je niet) dan kom je nog niet zo hoog uit.
Nogmaals IK vind het duur, ik heb voor 130 euro in een heel prima huis gezeten, super veilig, schoon ( natuurlijk gratis was!!)Meer dan prima.

Vind alleen dat jullie t wel erg verkopen hier op wereldwijzer. Als studenten tevreden zijn, is jullie huis zo vol1 Toch?

Wil alleen eerlijk andere studenten ook een beeld geven dat het het ook prima is om goedkoper te zitten ( aangezien niet alle studenten die naar suriname komen zo veel te besteden hebben!!nml alleen uitwonende beurs plus OV vergoeding)

Internet kost SRD 2,- per uur in een cyber. Voor 100 Euro (SRD 375) kam je dus 187 uur internetten per maand. (Wellicht meer, je zal wel korting krijgen) Dat is dus meer dan een volle baan van 40 uur per week.

Internet aansluiting (ADSL, voor meerdere PC’s) kost eenmalig US$ 325,- en US$ 55,- )of US$ 88,-) per maand.

Reken maar uit wat dat per kamer kost.

:finger:

Korte uitleg:

een normale studentenkamer in een goede buurt Maretraite,Rainville etc kost 175 -200 euro.

  1. volledig gemeubileerd
  2. wasmachine/wasautomaat aanwezig
  3. internet in de buurt voor 2,50 (70 eurocent)
  4. Grote koelkast
  5. je zit niet overhoop met veel studenten
  6. zwembad in de buurt

Als je als student naar suri gaat , zoek geen luxe want duizenden mensen wonen daar heel simpel.
Remco heeft heel wat studenten reeds opgelicht, jammer dat zij al klaar zijn met hun stage en niet een ieder nog gebruikmaakt van deze site .

Het studentencomplex zou goed staan ergens in Amsterdam ofzo.
Heb geen spijt, kijk goed uit :paranoid: :ninja: , je geld kan je zeker goed gebruiken :lol: .

Groetjes,
Evert