Ervaringen: huisvesting/stagebureau's

Hallo allemaal,

Ik ga in februari stagelopen in Suriname voor een half jaar. Nou is mijn vraag, hebben jullie ervaringen met stagehuizen/stageburea’s die je mij juist wel/niet kunt aanbevelen? Ik heb op internet stagewonen gevonden (stagehuis in de mozartstraat, kamer met wc en douche en wifi) gevonden, maar ik heb hier ook mindere verhalen over gelezen. Wat is hiervan waar? Want de ene persoon prijst in de lucht, en de ander raad het helemaal af. Ik zoek een huisvestiging in een veilige buurt en het liefst onder de 300 euro per maand.

Ik zou graag willen weten wat jullie ervaring is met stagewonen, stagehuizen/huisvestigingen/ of met stagebureau’s. Graag hoor ik meer van jullie!

Groetjes

Wat wil je? Wil je in een studentenhuis, alleen of een huis met willekeurige mensen?
En ook qua stagebureau, wat wil je ervoor uitgeven? Over het algemeen zijn deze belachelijk duur en scheelt het vaak om zelf opzoek te gaan. Stageloket is overigens wel een goede die ik je aanraad. Deze is één van de goedkopere.

Ik zoek een studentenhuis met andere studenten die stage lopen in Suriname. Ik wil maximaal 300 euro uitgeven voor een stagebureau. Hoe ben jij aan een huisvesting gekomen?

Ik ben er vaker gweest en ken er mensen. Huisvesting regel ik dus gemakkelijk bij mensen die ik ken.
De Mozartstraat is inderdaad wel echt een studentenhuis. Je hebt ook nog bijvoorbeeld de Fred Derbystraat waar een studentenwoning zit. Ook ik heb ontzettend veel gehoord over studentenhuizen waar bijvoorbeeld 20 man in zit. Het is maar wat je zelf leuk vind. Het is wel zo dat je voor een studentenhuis de Nederlandse prijzen betaald. Ik heb bijvoorbeeld in een huis gezeten, ook gedeeld met anderen, waar ik voor heel weinig heb gezeten. Of je dan met studenten komt te zitten is altijd een verrassing, maar er zitten meestal wel wat jonge mensen.

Voor een stagebureau zou ik dan stageloket aanraden. Hier betaal je onder de €300 en kun je zelf ook bepalen wat je in je pakket wilt geloof ik.
Je kunt me altijd een berichtje sturen als je meer wilt weten =)

Dag Elebel,

Kijk ook even bij www.studentenkamersparamaribo.nl

Mvg

Lydia

Hoi,

Je kunt het beste even kijken op de marktplaats van Suriname, www.via2000.sr
En anders voor kort verblijf is er ook www.bookingsu.com (Appartementen, Hotels en Vakantiewoningen in Suriname)

groetjes,
Patricia

Hallo,

Ik ga ook vanaf eind januari t/m eind juni stage lopen in Suriname. Ik ga verblijven in het studentenhuis aan de Mozartstraat 118. Zijn er mensen die daar ook gaan verblijven ?:slight_smile:

Ilse

Hoi!

Ik ga ook vanaf 1 feb stage lopen in Suriname! Ik ga verblijven in het studentenhuis aan de Mozartstraat 118. Deze is mij aangeraden door mijn stage begeleidster en studenten van mijn opleiding. Het schijnt een gezellig, veilig onderkomen te zijn! Je hebt je eigen douche/toilet/wastafel/koelkast enzo;) En als je graag contacten legt, is dit denk ik een goed verblijf adres! Ilse

Hoi Ilse,

Waar ga jij stagelopen in Suriname? Dat is vast: http://www.stagewonen.nl/index.html? Ik zit nog te twijfelen tussen twee huizen. Heb jij je MKV al aangevraagd? Wat een werk he:(

Hoi ja klopt ! Via de site www.stagewonen.nl idd! Ik ben over dit huis getipt door oud 4e jaars studenten van mijn opleiding en door m’n stagebegeleider:) er schijnt een leuk en veilig onderkomen te zijn. En waar je veel contacten kunt leggen :wink: waar twijfel jij tussen dan en wat voor opleiding volg je ?

• Updated - - -

Mkv is aangevraagd… Idd wat een gedoe ! Ik heb nu zo’n referentie nummer en moet binnenkort op de site kijken of m’n aanvraag is goed gekeurd en dan nog op en neer naar Amsterdam haha…

Ik twijfel tussen felisia apartments (voor studenten hebben ze daar speciale prijzen) en tussen een stagehuis in de prinsessenstraat. Ik heb ook gekeken naar stagewonen, maar daar had ik juist weer mindere verhalen over gehoord. Maarja iedereen zegt natuurlijk weer wat anders, de een zegt top en ander zegt minder. Lastig om te bepalen van een klein… afstandje;) En het leukste is inderdaad om veel contacten te leggen!

Ik volg de hbo opleiding Biologie en ik ga onderzoek doen voor een natuur/educatie centrum. Wel heel veel zin! En wat ga jij doen in Suriname?
Ik heb mijn MKV ook aangevraagd, maar ik moet nog wel even geduld hebben, de mijne is net 2 weken weg.