Hoi allemaal,
Over een weekje vertrekken mijn vriend en ik naar Sri Lanka. Ik heb nu nog een paar kleine vraagjes waar ik geen duidelijk antwoord op heb kunnen vinden.
Wij willen graag naar omgeving van Trincomalee gaan om te gaan snorkelen bij Pigeon island en voor whale watching. Als dit is wat we willen doen, kunnen we dan het beste een overnachting boeken in Trinco, Uppuveli of misschien Nilaveli?
Wij reizen in het weekend terug van Trincomalee naar Negombo om weer naar huis te gaan. Is het slim om deze trein al thuis te reserveren, of is daar op het station ook voldoende? Ik dacht namelijk dat het in het weekend wel eens druk zou kunnen zijn in het ov…
We hebben op de planning staan om naar Sinharaja te gaan voor een trekking, maar ik zag op een van de kaartjes van de forumbeheerder dat het daar dan erg nat is. Is het toch nog aan te raden om daarheen te gaan, of is dat niet leuk in het regenseizoen?
Hopelijk heeft iemand ervaringen of tips! Alvast bedankt
1] Trinco heeft geen strand. Nilaveli en Uppuveli zijn de drukste stranden, China Bay en Kuchchavelo de rustiger twee. Dus kies uit N of U, boek vantevoren want veel zit er vol!
2] Ik zou reserveren als je kort na aankomst in Colombo bent, dat zou lang genoeg vantevoren moeten zijn. Je reserveert de expresstrein Gal Oya - Colombo, niet het stoptreintje dat je eerst neemt. Reserveren vanuit NL kan ook maar is relatief duur (100% extra vanwege de fee van het buro dat het voor je doet.)
3] De regen komt vooral in de middag en de beste trekkings zijn sowieso 7-12 uur vanwege hitte (en regen), dus zou ik gewoon doen.
Hoi Erik, de overnachting in Uppuveli is geboekt. Ik las nu net het berichtje over de treinen pas echt goed, en toen besefte ik me dat wij na aankomst niet in Colombo komen: we hebben een overnachting in Negombo en gaan dan landinwaarts. Kun je die trein ook op andere stations reserveren, of wordt het dan toch thuis?
Trinco station zelf zou ook moeten kunnen maar daar ben je slechts paar dagen voor je reis dus is ietwat riskant. En of die dan weer verkopen vanaf Batti / Galoya inplaats van alleen hun ‘eigen’ trein namelijk de af te raden nachttrein?
Officieel kun je eilandbrede reserveringen doen op Kandy, Badulla, Anuradhapura en Vavuniya naast Colombo, misschien kom je langs APura? Indien niet en je wilt het risico niet nemen dan wordt het ofwel vanuit NL (relatief duur) ofwel ter plekke een Mobitel SIM kopen, dan gebruik je vervolgens de callcentermethode die al die agenten ook doen en bespaar je hun fee.