Hi,
wij gaan in maart naar Sri Lanka. Wij hebben in principe op de planning Trincomalee staan. Maar het ligt best wel uit de richting.
Kan iemand mij vertellen of het echt een aanrader is voor een paar dagen strand? En is half maart een goede periode?
ik ben heel benieuwd naar reacties.
Groetjes Gaby
Beste, Inderdaad om enkel naar Trinco te gaan is één dag onderwegen met Taxi. Best is hiervoor enkele dagen eruit te trekken en langs Kandy of Sigiriya 1-2 dagen te verblijven welk wel de moeite waard is. Het is slechts een goede 300 km maar de gemiddelde snelheid ligt rond 25km/uur. Je moet niet zelf in Trinco zijn maar een tien km terug Nilaveli, zijn verschillende hotelletjes en grote hotels. Inderdaad het strand en water in ongelooflijk. Is dit toch te ver dan raad ik Kalpitya aan, valt niets te beleven enkel natuur en mooi. Dit is ongeveer 150 boven Colombo.
Heb daar een vaste vriend enkele jaren die steeds voor mij zorgt, reis steeds per taxi en die kan je komen afhalen van de luchthaven en naar hotel brengen in Negombo, stadje dat het dichtst bij de airport ligt. Redelijk westers al. Aldaar kan je overleggen zonder enige verplichting. Prijs taxi tussen rond de 4000 rupees of ongeveer 25euro. Echte aanrader omdat het chaotisch is aan de luchthaven door de vele taxi chauffeurs en moe bent van het reizen. Hotel waar ik vroeger verbleef licht aan het strand en is Star Beach hotel. Prijs ongeveer 5-6000 rupees per nacht met airco. Geen chic maar juist ok. Je kan hem sms of contacteren op het tel nr. 0094777357704 Mr. Boedika of Mr. Dana 0094773585741 website www.goholidayinsrilanka.com met de groeten van Raymond from Belgium. Per taxi rechtstreeks naar Trinco is ongeveer een 20.000rupees heen en weer dus ook geen geld vergeleken met hier.
Beste, Dank je wel voor je reactie. Kan je mij vertellen of maart een goede periode is voor Trincomalee/ Nilaveli? Ik kom daar niet echt achter?
En jij vindt het dus ongelooflijk…daar bedoel je mee ongelooflijk mooi om heen te gaan?
groet
Hoi,
Ik zie dat. Jullie het hebben over Trincomalee…
Wij gaan in juli /aug naar Sri lanka.
We verblijven eerst 3 nachten in negombo, dan 3 nachten in Dambulla en willen dan 3 nachten naar Trincomalee. Dit is qua afstanden en reistijden prima te doen toch?
Vanuit Trinco willen we dan naar Kandy, dan door naar Ohiya en dan Uda Walawe en Yala en dan terug naar Colombo…
Wat vinden jullie hiervan?
Michael
Via Wereldwijzer app
best leuk maar hou rekening met het weer in juli/aug dan is er veel wind en bewolkt aan de west coast zoals ook zuidelijk. Meestal raden ze de east coast aan voor deze periode. Klein detail dat ik blijf voorstellen is Negombo - Kandy - Sigiriya door naar Trincomalee Nilaveli terug langs Anuradhapura - Kalpitya dan naar beneden Mount de lavinia en zo langs de kust naar Yale. Er is ook al een autosnelweg rechtstreeks juist na Colombo naar Galle welke veel tijd bespaart. Raad aan best te bespreken met een vaste reisgids. Zie mijn andere reacties. Goede reis.