Stranden in Mekong Delta

Hoi Viet Nam liefhebbers,

Zijn er mooie stranden te vinden aan de kust van de Mekong Delta?
Kan me ook voorstellen dat dit deltagebied over land onder door dringbaar is.

Groet,
Cees

Hallo Cees,

Ik heb even gewacht met een antwoord omdat ik hoopte dat er andere mensen je vraag konden beantwoorden.

Deze vraag komt niet zoveel voor omdat de meeste mensen voor de drijvende markten gaan en dan voor strand naar Phu Quoc.

Maar als je een idee hebt in welke omgeving je dit strand zoekt , kan ik wel even informeren bij vrienden in Viet Nam wat je dan het beste kan bezoeken en of er logeer mogelijkheden zijn en of het de moeite waard is.
Zal dan ook vragen hoe er het beste te komen is.

Laat het even weten aub.

Of is er iemand die het Cees kan helpen?
gr.
Ton.

Hoi Ton,

Nog geen idee waar in de mekong delta ik opzoek ben naar strand. Naast het opzoeken van het strand willen we ook gewoon de drijvende markten bezoeken en de mekong delta verder bekijken. Het idee om het strand meer in het zuiden uit te zoeken heeft te maken met de verdeling van de vakantie. Wanneer je in de mekong delta en omgeving een stand bezoekt, ben je naar mijn idee dichter bij Ho Chi Min. Voorafgaand aan het bezoeken van het zuiden, zijn we in midden Vietnam. Daarnaast lijkt Phu Quoc zo vanzelf sprekend…

In een eerder topic had je het over de kustplaats Quy Nhon, kun je daar nog wat verder over vertellen. Ik hou wel van nog redelijk minder ondekte plekken.

Groet,
Cees

Hallo Cees,

Ik zal eerst beginnen bij Quy Nonh.

Dit is een klein vissers stadje en heeft een leuk strand.
probleem met dit strand is dat het beste strand prive is en je beter niet in het overige strand kan zwemmen ivm met viezigheid.

Maar ik denk inderdaad dat je 1 van de weinige westerse touristen bent in dit stadje.
Het stadje op zich is wel heel leuk en je hebt diverse restaurantjes aan de kust.
Ook kan je er geweldig eten en is allemaal super vers; zorg wel dat je op de hoogte bent van van de dagprijzen van de vis, garnalen enz.
Want wanneer je een vietnamees restaurant gaat bezoeken is dit de menukaart

Afrekenen gaat aan de hand van de dagprijs via een weegschaal.

sta niet gek te kijken wanneer je bier besteld je een hele krat bier onder je stoel geschoven krijgt met een emmer ijs ernaast.
Dus de flesjes koelen in de emmer met ijs en je betaald alleen maar de flesjes die na het eten niet meer in de krat staan, dus geen paniek.

Ik kan nog van alles schrijven wat te doen daar, maar wil je wel meegeven dat ik het museum van Quang Trung wel een aanrader vind, mits je geïnteresseerd bent in Vietnamese geschiedenis.
Koop dan wel kaartjes met de trommels en vechtshows.

Via deze link kan je kan je zien wat er nog meer te doen is.

http://www.life-resorts.com/index.php?nav1=resort&nav2=quynhon&nav3=active

Niet op de prijzen letten, maar zo heb je een idee wat je kan doen.

Mekong Delta.

Je gelijk dat de geijkte route is van de drijvende markt naar PQ.

Maar je als je in de buurt van Saigon stand wilt hebben, heb je volgens mijn 2 opties.

Vung Tau en Can Gio.

Wanneer ik zou mogen kiezen zou ik niet naar Vung Tau gaan; is heel touristisch aan het worden en helaas weer vele russen…
Er zijn nog wel wat resorts, maar ook aan de prijs, die voor het merendeel Vietnamese bezoekers hebben ( de welgestelden dan dus ).

Dan dus naar Can Gio, geen russen en andere westerse touristen, maar voornamelijk vietnamese touristen.
Zou dan wel logeren in dit resort.

http://www.cangioresort.com.vn/Default.aspx?pageid=1

Is niet aan de kust, maar wel vlakbij.
Hier ben je op 2 uur rijden vanaf Saigon helemaal tussen de Vietnamezen.

Ook kan je van daar leuke trips maken zoals op de Vam Sat rivier, kijk even op de foto afdeling waar ik daarvan wat foto’s heb geplaats om eeen idee te krijgen.

Probeer het dan wel zo in te plannen dat je daar op een door de weekse dag bent; in het weekend is het duurder.

Misschien dat dit je aanspreekt?

gr.
Ton.