Stranden in Marokko

Hai medereizigers!

Wij zijn van plan om op 27 juli voor drie weken naar marokko te vertrekken! We beginnen in het zuiden bij agadir en na essaouira, marrakech, fez en chefchaouen willen we een weekje uitrusten op een mooi strand in het noorden van marokko:)

Hebben jullie nog tips over welke stranden mooi zijn? Wij zitten zelf te denken aan Assilah, Tanger of Tetouan? We hebben een laag budget dus zouden ook graag willen weten of er goedkoop te overnachten of kamperen is. en daarnaast of het erg waait op de stranden aan de kant van de atlantische oceaan. Alle tips zijn welkom:)

Groetjes

Assilah ligt aan de Atlantische kust en daarom zou het daar kunnen waaien maar niet vaak, zoals in Essaouira. Het stadje Assilah is wel het meest authentiek van de stranden die je noemt en in het noorden wil bezoeken.

Tanger, is een grote stad en dus massa. Vergeet ook niet dat tanger veel vracht verkeer heeft door zijn haven(s). Rondom Tetouan heb je een aantal stranden zoals je die in Spanje ook wel kent. Één daarvan is Martil, mocht dat hetgeen zijn wat je wil…

Hoi,

Asilah zou ik je aanbevelen (ik kom er 25 jaar, heb daar familie). Prachtig stadje, een uurtje met de bus van Tanger. Via Tanger is Tetouan ook goed bereikbaar. Steden die ik zelf heel leuk vind voor een dag, maar ik ga altijd graag terug naar Asilah. Asilah is ook prettig voor toeristen, geen agressieve werving van winkeliers. Naar men zegt ook heel veilig, zelf heb ik geen negatieve ervaringen.
In de zomer is het geen nadeel dat het aan de Atlantische oceaan ligt. Als je in augustus naar Asilah gaat is het normaal heel druk en niet makkelijk om een slaapplaats te krijgen, er ook geen campings meer. Echter tegen die tijd is het ramadan, ik heb daar geen ervaring mee, maar denk dat het dan een stuk rustiger is. Marokkanen zullen dan niet met vakantie gaan, denk ik. Je zou een hotel kunnen bellen tegen de tijd dat je naar het noorden vertrekt.

Wil je meer weten stuur maar een mailtje.

groetjes