Wat vind jij het mooiste stadje aan de Oceaan?

Hoi
Wat vond jij het mooiste, leukste, meest ontspannende of juist meest spannende stadje aan de Oceaan? Kan je ook vertellen waarom?

Groetjes Lotte

Ik ben helemaal verliefd geworden op Marokko in Essaouira! Echt zo’n gaaf stadje. Moet wel zeggen dat wij echt 3 dagen top weer hadden (helaas vaak niet het geval daar)!
Ik ga graag weer terug om onder andere Sidi Ifni en Assilah te ontdekken (wat beide ook zeer de moeite waard blijkt te zijn).
groetjes Lotte

PS ik heb eindelijk mijn foto’s online staan van Marokko, ook een hoop van Essaouira. Zie link onder in mijn handtekening om ze te bekijken!

Ik ben ook helemaal verliefd geworden op Essaouira, en wil er zelfs gaan wonen!
Maar Asilah is ook zeker de moeite waard!

Essaouira is echt top; moet je die stad kijken tijdens de international festival op de zomer Gnawa :slight_smile: waaaaw je komt gewoon stars daar tegen :slight_smile: een heel apparte klimaat daar, surfen is perfect, eten is zooo goedkoop, vis is zooo heeerlijk, logeren is ook goedkoop, mensen berbers heel liefe mensen swassa heet dat ook ze hebebn niuks te maken met de andere berbers van Nador, die zijn ongewenst in marokko en buiten Marokko helaas:)

ik ga elke weekend die kant op :slight_smile: voor rust relax:)

Assilah is voor mij bij uitstek het mooiste plaatsje aan de oceaan, heerlijk restaurantjes, een leuke haven, prachtige goed onderhouden monmenten, een zeer overzichtelijke, schone en mooie medina en, voor mij het belangrijkste… de meeste toeristen racen hier voorbij. Essouiara is ook mooi maar je komt er dagelijks, en steeds vaker, grote groepen toeristen tegen en dat verpest de oorspronkelijke sfeer.

Sidi Ifni en Safi heb ik nog niet bezocht en kan er geen oordeel over vellen.
Wat de andere steden betreft, ik kan moeilijk Rabat/Casa vergelijken met Essaouira/Asilah/El jadida… die 2 steden zijn cosmopolitans tgo de andere 3 ‘kleinere’ steden. Casa krijgt van mijn een 0 in bijna alles… ben er dit jaar opnieuw geweest na 10 jaar en 3 negatieve ervaringen. Ik kan mijn mening over Casa spijtig genoeg niet herzien: het is er vuil en stressy en als vrouw voel ik mij daar nogal “goedkoop”…in de oude medina is het toch wel ‘creepy’. Rabat is een heerlijke stad om in rond te lopen… een grote stad maar straalt wel rust uit, propere medina, leuke historische plekjes, de zee is wat minder.
El Jadida is leuk maar heeft niet de charme van de ku(n)ststeden Essaouira en Asilah. Asilah en Essaouira zijn aan elkaar gewaagd. Als ik dan Essaouira naast Asilah vergelijk, dan moet ik toegeven dat Asilah ‘properder’ is, de vis die ik daar heb gegeten was lekkerder dan in Essaouira, de oude medina is iets “pittoresker” (kleiner) dan Essaouira. Essouira heeft dan wel meer ‘winkeltjes’ in de medina. Conclusie: Asilah/Essaouira maar Asilah voor de netheid en rust… Essaouira beter om te shoppen.