Strand vakantie + excursie mogelijkheden

Goedenmiddag.
Wij overwegen na een geweldige ervaring in Gambia. Nu om naar Ghana te gaan voor een strand vakantie, wel willen we veel excursies en plekken bezoeken. Maar dit vanaf een vast basis hotel.
Weet iemand voor Ghana hiervoor geschikt is en zo ja welke plaatsen en misschien ook wel welk strand hotel?
Als we toch bezig zijn misschien weet er ook wel iemand een goede gids?
We willen graag weg in december voor 2 weken.
Alvast super bedankt

Vanuit Ko-Sa Beach Resort zijn verschillende excursies te maken in de omgeving. Het Resort is direct aan het strand gelegen, heeft Nederlandse eigenaren, een goede keuken, vriendelijk personeel en een schappelijke prijs. Zie www.Ko-Sa.com. Voor een rondreis door Ghana kan ik je Jolinaiko Eco Tours aanbevelen.
Zie www.joli-ecotours.com

Bedankt voor je reactie, Kosa had ik zelf al gevonden en ziet er leuk uit.
Weet je misschien hoe het kan dat de hotels in en rond Accra van het prijsniveau Dubai zijn?

de kostprijs van de hotels heeft te maken met de veiligheid die je er als westerling voor moet betalen …
ofwel dien je bij vrienden gaan logeren … die je security waarborgen, maar ook dat is nooit gratis

Belachelijk dat daar zo veel voor betaald moet worden. Als ze daaraan vast blijven houden word het toerisme nooit groter. Ik denk dat ik me in de voorgestelde resort net zo veilig voelen als in de duuren.

Het probleem is niet je persoonlijke impressie, maar wel hoe veilig het effectief is. Africa is NIET veilig, en corruptie is overal aanwezig.

Ik huur zelf een appartement in Nigeria op jaarbasis, aangezien ikzelf voor meerdere maanden naar Africa trek.
De poorten gaan dicht om 18uur, en na 20 uur gaat ook het appartement op slot.

Zelf heb ik meegemaakt hoe kinderen met kalafnikofs je 's avonds tegenhouden. De politie en de militairen zijn al geen haar beter.
Of wil je weten hoe het is hoe men mensen levend in brand steekt omdat …
Op klaarlichte dag werd onze bus overvallen door rovers. We reden op een weg door de brousse op weg naar Abuja. Zonder ervaren en koelbloedige drivers ben je echt gezien hoor.

Dus hoe jij je voelt, kom me dat vertellen na je avontuurlijke tochten. Hiervoor beschermen deze dure hotels je voor. Die houden het schorre morrie buiten.

Apropos: de reizen die men je aanbiedt via reisbureaus met safari hebben niets maar dan ook niets te maken met Africa.

Nigeria is een ander verhaal dan Ghana, ik snap dan ook niet waarom je daarover begint. Zou bijna denken dat je belangen in de grote hotels hebt.

Er zijn ook wel hotels die goedkoop of erg goedkoop zijn. Het ligt er maar aan wat je verlangt van je hotel.

Het is niet zo dat we ondergedompeld willen worden in luxe, weet je er misschien een paar met een zwembad?

Nee dat niet, wij blijven meestal maar 1 nacht in Accra en gaan dan naar Ko-Sa. Daar heb je de hele dag de Oceaan tot je beschikking. Ik weet wel dat je bij Labadi Beach Hotel voor een paar centen gebruik kon maken van verschillende faciliteiten, dus je kan in een budget hotel overnachten en de luxe van een duur hotel ervaren.

Hallo,

Zelf heb ik 3 keer heel Ghana rondgereist. Als je echt een lekkere strand vakantie wil met leuke uitstapjes kan ik ook ko-sa adviseren. Ook is de omgeving(en het strand) rondom Ada Foah erg mooi. Hier ben ik 4 maanden verbleven en ook heerlijk van het strand kunnen genieten. Ook zijn hier hotels met zwembaden te vinden. Als je vanuit Ada uitstapjes wil doen naar de wat “grotere” highlights van zuid Ghana is het makkelijk om een deal te sluiten met een local of om met het openbaar vervoer te gaan.
Mocht je nog meer vragen hebben mag je mij altijd berichten!

Groet

NEEN ik heb geen contacten met hotels
je agressieve toon zal je snel verleren als je ze echt leert kennen …
Apropos ik ken GHANA ook , en Burundi, Rwanda, Kenia en Tanzania …
en NEEN ik doe geen Business in Africa

Ik dacht ook al bij mezelf: Nigeria… ja dat is zo’n land waar het inderdaad NIET veilig is.
Dat is toch totaal niet te vergelijken met Ghana?