Hoi, wie kan mij handige tips geven over een goed en goedkoop hostel/hotel in Accra/Tema/Capetown/Kumasi. En het natuurreservaat.
Alle tips over Ghana zijn welkom. Ik ga medio sept. voor 3 weken vakantie.
Bijv. Kun je pinnen in Ghana?
ik heb geen tips voor hotels of zo maar ik weet wel dat je niet kan pinnen met een nederlands pinpas.
Fijne vakantie alvast
Hallo!
Ik en mijn vrouw adviseren mensen die naar Ghana willen reizen voor bijv. een vakantie, rondreis of vrijwilligerswerk.
Wat betreft pinnen. Er zijn in de grotere plaatsen pinautomaten maar vaak niet geschikt voor een Nederlandse pas. Het beste is een visakaart aan te vragen met pin-optie. Die kun je bij Barclays bank en Standard chartered bank gebruiken. Cash geld (euros / dollars) kun je wisselen bij banken en de kleinere wisselkantoortjes.
Succes met je plannen en voor meer info (bijv. goedkopere hotels), mail even.
Zie www.ghanavakantie.nl
Groet, Melvin
Ik ben vorig jaar 2,5 maand in Ghana geweest. Eerst vrijwilligerswerk gedaan en daarna 2 weken wat gereisd.
Het is erg leuk, hoewel het wel belangrijk is dat je een beetje improviseren en niet te veel op je klokje kijkt.
Ik kan je de Bradt Travel guide aanraden daar staat ongeveer alles in wat je moet weten.
Mocht je meer vragen hebben:
sanderdeweert6@hotmail.com
Hoihoi,
Ik ben net terug uit Ghana, ik heb daar 4 maanden vrijwilligerswerk gedaan en 1 maand rondgereisd en het is absoluut de moeite waard. Tips over hostels en hotels heb ik niet maar de Bradt guide is inderdaad een goede gids. Daarnaast kun je er inderdaad niet pinnen met je nederlandse pas maar wel met een visacard met pincode. Denk eraan dat je geen mastercard neemt want die werken niet!
groetjes Sanne
Hoi,
Ik heb 3 maanden gewerkt in Ghana, is een erg mooi land. Ik kan je aanraden lange afstanden met een wat duurdere bus maatschappij te doen, zit voor 2 euro meer, een stuk comfortabeler. Bepaalde stukken moeten met de zogenaamde tro-tro’s maar dit is een ervaring op zich, erg krap maar wel leuk om mee te maken.
Voor geld zaken, regel een visa card, geen mastercard wordt niet geaccepteerd!!! Of neem cash geld mee wissel kantoren genoeg, wel goed natellen! Euro’s staan beter dan de dollar, dus gewoon euro’s. Traveller cheque’s zou ik niet mee nemen erg veel gedoe met inwisselen.
En wat zeker geld koop de Bradt reisgids die heb je echt nodig en geven goede hotels aan!
Veel plezier, groetjes Vera
Ja die Bradt Gids moet je hebben: dat wordt je bijbel!
Maar goed, ik heb wel wat tips hoor
Je móet naar de Volta Region. Redelijk onontdekt, mooie natuur. De Wli waterfalls zijn prachtig en zeker een bezoekje waard!
Dat wat betreft de bezienswaardigheden, want verder moet je gewoon de ‘standaard’ dingen gaan bekijken. Supermooi allemaal!
Hostels
In Accra verbleef ik altijd in Hotel California. Vreselijk hostel haha, maar zó leuk! Je moet nooit een kamer nemen met eigen badkamer, want het water doet het toch nooit. Je doucht met emmertjes, als je geluk hebt met een kraan. De wc is ook niet altijd schoon. Hmz nu klinkt het alsof ik het helemaal afkraak, maar ik heb er keer op keer de tijd van m’n leven gehad. Het zijn erg vriendelijke mensen (jongeren) die de tent runnen. Verder is er áltijd plaats omdat er niet zoveel mensen naartoe gaan. Goed, als je van avontuur houdt dus…
In Cape Coast heb ik na 2,5 maand in ‘slechte hostels’ en een gastgezin dat moest rondkomen van ‘a dollar a day’ te hebben gewoond, geslapen in het Mighty Victory hotel. Ietsjes duurder, maar wel schoon, mooi, groot, GEWELDIG. Jammer dat de bediening/managers niet erg vriendelijk waren…
In Cape Coast heb ik ook nog in een ander hostel geslapen. In de Bradt Gids wordt Sam of Sammy’s huppeldepup aangeraden. Dat zit echt heel vaak vol. Dus toen zijn wij naar een hostel daarachter gegaan. Het was niet veel. We hebben de deurklink gemold en wederom deed het water het er niet, maar het was prima om te overnachten.
Als je de bootreis over Lake Volta gaat doen, dan is het leuk om in Yeji te slapen in een hostel, dat de naam hostel amper mag dragen. Met blauw licht in de kamer en rood licht in de badkamer waan je je op de Wallen. Vreselijk slecht bed, maar o zo grappig
Hmz, ik begin nu te klinken als iemand die echt aan alles schijt had, terwijl ik er daar ook wel eens moeite mee had dat er nooit water was enzo. Maar achteraf gezien is het een hele ervaring geweest en heb ik de tijd van m’n leven gehad. Mocht je nog meer van deze vage tips willen Je kunt me altijd mailen: [EMAIL=“ingeligtvoet85@hotmail.com”]ingeligtvoet85@hotmail.com
Groetjes en HEEL VEEL PLEZIER!
Inge
Op www.ghana.afrikalinks.nl staat alles wat je moet weten over Ghana
Hallo Amsterdam,
Wij zijn een paar weken geleden teruggekeerd uit Ghana. Geweldige reis gemaakt, heel veel gezien en beleefd.
Voor een eerste indruk kun je op onze website kijken: www.hipa.nl
Kijk bij “Our travels” en vervolgens “Africa”.
De Bradt Travel Guide is inderdaad zeer gedetailleerd met prima info. Houd er echter wel rekening mee, dat de nieuwste versie inmiddels van 2003 is en m.n. de prijzen vaak enorm gestegen zijn.
We wensen je alvast een hele fijne reis toe, geniet ervan!
Hilke & Paul