Ghana plannen?

Beste lezer,

Ben je van plan naar Ghana te reizen maar heb je nog het een en ander te regelen, zoals:

-ACCOMMODATIE / HUISVESTING
hotel, appartement, huis, kamer, huisje aan zee.
-ORGANISEREN VAN EEN RONDREIS
door Ghana en/of een ander west Afrikaanse land.
-EEN STAGE PLEK OF VRIJWILLIGER WERK
in de stad, een traditioneel dorp, bij een straatkinderen project, school of
ziekenhuis.
-INTRODUCTIE CURSUS VOOR DE EERSTE PERIODE IN GHANA
kennismaking met (eigen)aardigheden van Ghana + een taal & cultuur
cursus, rondleiding.
**-EXCURSIES **
naar het strand, de stad, het platteland, hiking / cycling, forten bezichtigen
(slavernij), etc.
-HUUR AUTO
4x4, personenauto, bus-je, etc. met of zonder chauffeur.
**-HULP ADVIES BIJ HET OPZETTEN OF MONITOREN VAN HULPACTIE OF **
PROJECT
d.m.v. evaluatie, budget review, rapportage (=formeel). Of d.m.v. bezoek,
foto/video, kennismaking (=informeel).

Wij zijn een jong Nederlands / Ghanees stel wonend in Accra, de hoofdstad van Ghana. We helpen en adviseren met het organiseren van een verblijf, vakantie, stage, vrijwilligers werk, project of bedrijfsactiviteit in Ghana.

We werken zoveel mogelijk op persoonlijke wijze en in samenwerking met Ghanese organisaties, scholen, projecten en reisgidsen.

Over ons:
Rebecca:
Mijn vrouw Rebecca is Ghanese. Ze komt oorspronkelijk uit het noorden van Ghana, is een enthousiast persoon en uitstekend in regelen en organiseren. Zij werkt sinds een aantal jaar voor het ‘Ghana National Museum’ en is regelmatig in contact met touristen, vrijwilligers en andere bezoekers. Ze volgt een parttime touristische opleiding.
Melvin:
Sinds 2001 ben ik als ‘V.S.O.’- vrijwilliger woonachtig in Ghana, en heb o.a. meegewerkt aan een straatkinderenproject en een sport project in de hoofdstad Accra. Vervolgens ben ik als werknemer voor engelse organisaties actief geweest, zoals ‘the British Council’ en de Engelse ambassade. Ook heb ik als reisbegeleider voor o.a. Ashraf (‘Koning aap reizen’), maar ook privé, rondreizen door Ghana en Ghana’s buurlanden gemaakt.

Wij vinden het leuk om mensen met Ghana plannen verder te helpen. Met onze achtergrond , ervaring en contacten in Ghana kunnen we geïnteresseerden goed van dienst zijn.

We houden rekening met het budget van degene met interesse, en werken tegen lokale vergoedingen.

Vriendelijke groet en hopelijk tot mails,

Melvin van der Pouw Kraan
[EMAIL=“mvanderpouwkraan@hotmail.com”]mvanderpouwkraan@hotmail.com

Hallo Melvin

om maar met de deur in huis te vallen…
Mijn vriend en ik willen in september beginnen aan een wereldreis. Deze zal zoals het er nu uit ziet starten in zuid amerika. Daarna (januari 2007)willen we het reizen onderbreken door 3 tot 5 maanden vrijwilligers werk te gaan doen in Afrika. Onze voorkeur gaat uit naar Ghana. ik heb onlangs mijn opleiding HBO- Verpleegkunde afgerond en heb voor deze opleiding 3 jaar als leerling operatie assistent gewerkt. op zich al wel wat ervaring dus…
Mijn vriend is fysiotherapeut maar is nu sinds 5 jr werkzaam als officier binnen de landmacht.
Ik zou graag in een ziekenhuis willen werken, mijn vriend heeft geen speciale voorkeur voor werk, al geeft hij wel aan liever geen fysiotherapie te geven. “Manusje van alles” leek hem wel wat!! We hebben al verschillende sites bezocht, maar overal zaten grote bedragen verbonden aan het werk. we vroegen ons af of het mogelijk is om voor een kleine bijdrage of kost en inwoning te werken??? (dit om onze kosten tijdens de reis een beetje te drukken…)
We hopen dat je wat tips voor ons hebt, het is pas in Januari 2007, maar ik kan niet wachten met plannen!

Heel veel groetjes Marjolein

Hoi Marjolein,
Dank voor je bericht!
We hebben een voorlopige website waar je meer info kunt vinden over mogelijkheden, projecten en kosten. Laat me even weten wat je ervan denkt en mocht geïnteresseerd zijn mail dan in het kort je reactie op de 4 vragen in het rood onder ‘wat we doen’.
Het webadres is http://ghanavakantie.come2me.nl
Kun je je reactie svp naar mijn email adres sturen?
Thx, Melvin

Voor mensen die zelfstandig naar Ghana reizen, maar wel wat hulp kunnen gebruiken. Zie ghanavakantie.nl