Rondreis Ghana tips en adviezen

Hallo

na 3 maanden vrijwilligerswerk van mijn vriendin wil ik 1 okt naar ghana om met haar een maand rond te trekken.

wij hebben al een beetje een reisplan (eigenlijk meer een lijst van dingen die we willen zien)

wie zou hier eens naar willen kijken om een iets wat logische route uit te stippelen

verder zijn alle tips over vervoer,bezienswaardigheden,geusthouses enz enz van harte welkom

alvast bedankt
mvg Peter

Dag Peter,

Ik zie je berichtje juist van enkele maanden geleden. Heb je ondertussen al wat je zocht? Ik heb in Ghana gewoond en rondgereisd, dus ik kan je best wel nog wat tips geven, als je die nog nodig hebt?

Veel plezier in elk geval!
Groetjes,
Sarah

Aplaku guesthouse is gevestigd in Accra,Ghana.

Zie
www.ghana-guesthouse.com

Wij ontvangen studenten, vrijwilligers, politici, zakenmensen en toeristen, met respect voor Ghana, de natuur en de cultuur.

Voor gasten die willen acclimatiseren,voordat ze verder reizen. Ook geschikt voor langer verblijf. Voor groepen en individuen.

Water en elektriciteit zijn altijd aanwezig.

Aplaku guesthouse heeft een prachtig uitzicht over de zee. Stranden zijn op loopafstand.

Wij geven onze gasten alle releante informatie.

Voor luchthaventransport of ander vervoer hebben wij contacten met betrouwbare chauffeurs met deugdelijke auto’s.

Voor meer informatie
aplakuguesthouse@yahoo.com

Beste reizigers?

Mijn vriendin gaat komende zomer stage lopen in Ghana (voor de tweede keer) nu willen wij ook Mali en Burkina Faso bezoeken. Helaas geeft buitenlandse zaken voor het grootste van Mali een negatief reisadvies (niveau 4) af. Heeft iemand enige ervaring met reizen in Mali of een bezoek aan het Noorden van Mali? Sorry voor de eventuele overlast (gezien het een Ghana forum is), maar er is geen Mali forum… Bij voorbaat dank.

M.v.g.

Casper

Voorzichtig zijn, geen onnodige risico’s nemen, en nooit uiterlijke tekenen van rijkdom tentoonspreiden (dus ook niet in een 4x4 rondrijden). Veel plezier in Mali.

Beste Antwerpen 4321,

Vertel iets meer aub… Ben je al in deze regio geweest? Ik vraag me namelijk af of mensen al hebben gereisd hier… Het reizen met 4x4 zullen we inderdaad misschien na moeten laten, maar is het mogelijk om naar Djenné of Timboektoe te gaan bijvoorbeeld, enig idee? Bedankt voor je eerdere reactie!

Met vriendelijke groet,

Casper