Mijn reis door Ghana start in Accra waar ik nog een fijne accommodatie zoek.
De bedoeling is dat ik na Accra oostelijker vertrek voor een paar dagen om vervolgens naar mijn vrijwilligersorganisatie aan de Goudkust te gaan en van daaruit de omgeving Cape Coast/Elmina, Kumasi, Kakum NP etc te bezoeken.
Ik reis als blanke meid alleen. Voor Accra en het oosten ben ik nog opzoek naar leuke accomodaties. Ik verblijf meestal in wat kleinschaligere hostels/guesthouses als ik op reis ben. Uiteraard wel schoon, maar in ieder geval geen hotel met 300 kamers waar je je een nummertje voelt. Ik heb al even lopen zoeken op hostelworld, maar wellicht dat er hier mensen zijn met goede tips en ervaringen?
Hallo
U bent nog op zoek naar een guesthouse in Accra, onze forumbeheerder Aplaku heeft een guesthouse in Accra. U kunt altijd contact opzoeken met haar en u kunt ook een kijkje nemen op haar website http://ghana-guesthouse.com/ Zij is een Nederlandse vrouw woont al een aantal jaartjes in Ghana. Als zij vol is weet zij nog wel een aantal adresjes. Ik weet ook nog wel een adresje maar ik weet niet of zij is gestopt met haar guesthouse maar u kunt haar altijd mailen en later bellen met elkaar. De vrouw is Nederlands haar man is een Nederlandse/Ghanees en hun hebben 2 zoontjes. Ze wonen in het gedeelte ( Spintex in Accra ) Haar mail adres is [EMAIL=“toontje.franssen67@hotmail.com”]toontje.franssen67@hotmail.com
Maar als dit allemaal niks wordt dan kunt u altijd uw organisatie mailen/bellen of zij nog een guesthouse weten , en u kunt als u in Ghana aankomt vragen aan een taxichauffeur of één van de beveiliging mensen van de airport naar een dichtbij zijnde guesthouse ( er zijn super veel guesthouses in Accra ) en er staat overal wel borden langs de weg met reclame van guesthouses
Is zij toevallig van Tropical appartments in Accra en Moon and Star Guesthouse in Banko? Ik heb dat zeker voorbij zien komen! Ik wilde eerst nog noordelijker gaan en Moon and Star stond op mijn lijst van accomodaties daar. Helaas ben ik al minimaal een week kwijt als ik noordelijker wil en dat vind ik iets teveel tijdverlies, dus heb mijn schema omgegooid naar een aantal dagen oostelijker van Accra.
Ik zit nu zelf te kijken naar Crystal Hostel, dit ligt helaas wat buiten het centrum waardoor dit mij tegenstaat aangezien ik maar 1 a 2 dagen in Accra zal verblijven. Dus Agoo hostel staat nu op mijn #1.
Ghana guesthouse ziet er goed uit! Al is er weinig informatie van de website te halen. En ik lees ook dat zij wat verder uit het centrum van Accra liggen.
moon and star guesthouse is en ligt dichtbij Kumasi, Hun hebben hier op deze forum ook een account maar ze komen niet zo vaak online U kunt ook hun mailen. De guesthouse wat u noemt Tropical ligt in Accra gedeelte Osu en dit zijn geen Nederlanders. Agoo guesthouse is best een mooie guesthouse is gelegen aan de rand van Nima, aan de rand van Nima is goed te doen maar als u veder in Nima gaat daar is het smerig ( Nima is één van de gedeeltes van Accra wat heel smerig is )
De Nedelandse vrouw met haar gezin wonen in Spintex, Spintex ligt ook niet zo ver van het centrum af ( met de taxi , zonder file ongeveer 25 min)
Nou Marcel, Ik heb Aplaku Guesthosue een mailtje gestuurd. Aplaku ligt ook in de wijk Osu zag ik. Ben benieuwd!
Nog tips voor het oosten voor enkele dagen? Is de Volta region de moeite waard of Wlii waterfalls?