Beste reizigers, in okt-nov ga ik een maand naar Ghana:). Hebben jullie tips voor mij: goedkope tickets en overnachtingen> waar moet ik vooral wel naar toe gaan en waar vooral niet? Handige sites en hoeveel geld je ongeveer perdag kwijt bent??
Mijn plan is om in december 2 weken op de bonnefooi door Ghana te reizen. Ik heb me over hetvolgende laten informeren: Je kunt het beste, wanneer je op de bonnefooi reist, de Bradt-gids (reisgids) kopen. Daar staan een heleboel adressen in van plaatsen waar je goed en vooral goedkoop kunt overnachten. Voor ongeveer E7,- slaap je in een guesthouse en heb je het ontbijt inclusief.
Wanneer je als meisje alleen reist is het raadzaam een trouwring te dragen. Het hebben van een “boyfriend” is voor veel Ghanese mannen niet serieus genoeg.
Ik heb de wijsheid niet in pacht, moet immers nog gaan, maar misschien heb je wel andere vragen waar ik antwoord op heb. Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen straks in okt/nov en zou het erg op prijs stellen wanneer je mij na terugkomst laat weten hoe je je reis ervaren hebt.
Je mag me t.a.t. mailen. ([EMAIL=“pee_k8@hotmail.com”]pee_k8@hotmail.com)
Groetjes,
Petra
Ik ben een aantal jaren (2003) geleden naar Ghana geweest. Backpackend met 2 meiden, en ook op de bonnefooi. Het is echt heel erg goed te doen. Ik ben ook in andere landen in Afrika geweest en vond juist Ghana veilig. Ze zijn allemaal behulpzaam. Idd soms een beetje uitkuiken voor mannen, maar gewoon een ring om doen en zeggen dat je getrouwd bent…
Verder tips. Alle begin is moelijk en de eerste dagen zul je misschien moeten wennen, maar de voertaal is engels en dat is dus perfect. En het boek de Brad, is echt een aanrader.
De kosten die je op gaat maken zijn echt heel erg laag, het is er echt heel erg goedkoop. Kan zo geen bedrag noemen maar het is goedkoop. Je krijg wel een stapel bankbiljetten voor €50. Echt heel erg lachen, en erg onhandig, maar daar vind je ook je weg wel in.
Mocht je in Accra of Tamale zijn daar zijn veel nederlanders te vinden. In Tamale ( het noorden ) zijn veel projecten en ben je echt niet de enige blanken.
Weet niet zo goed wat ik jullie nog meer kan vertellen, maar ik weet wel dat ik een hele goede mooie en veilige tijd heb gehad. Je weet gebruik je gezonde verstand, en vertrouw niemand, al klinkt dat zo cru, tensloote draait het bijna bij iedereen om geld. Blank, is rijk.
Laat je niet afschrikken, jullie zullen echt een onwijs gave tijd hebben.
Ohja, vlieg niet met Ghana-airways!!! Echt een hel. Raad ik je niet aan.
Mocht je nog vragen hebben ofzo, laat gerust weten misschien kan ik je helpen.
bedankt voor je reactie!!! Weet je een andere goede en goedkope vliegtuigmaatschappij?? En wat zijn echt aanraders om te gaan doen/kijken in Ghana?? ik kan 'maar’3 of misschien 4 weken gaan dus wil dan ook echt wel echt de mooiste dingen zien natuurlijk!!
Ik kom net terug uit ghana, ben daar bijna een half jaar geweest en heb een top tijd gehad.
Ik zelf heb daar stage gelopen, maar je kan er makkelijk alleen rondreizen (heb ik ook regelmatig gedaan)
Inderdaad het bradt boek is een goed boek, maar let wel, vaak kloppen de prijzen niet meer.
Plekken waar je vooral naar toe moet, staden: accra, kumasi, tamale, wa.
Ga ook naar mole national park, lekker relaxen in AXim of Ellis hide out maar Green turtle lodge is ook erg leuk.
Tja wat kan ik zeggen, ga er gewoon naar toe, je komt echt wel geod terecht.