Stralingsgevaar vakantie Filipijnen vanuit Japan?

Wij willen in november een duikreis gaan maken naar filipijnen. Wie weet of dit gebied veilig is momenteel???

Nee, Filippijnen liggen dusdanig ver van Japan vandaan , dat er geen stralingsgevaar in filippijnen is. De enige maatregelen die er zijn getroffen is dat goederen uit Jappan, extra worden gecontroleerd, wat in Nederland overigens ook gebeurd. Veel mensen zijn vaak wat huiverig wat de veiligheid in Filippijnen betreft, maar ik neem aan dat jullie toch voornamelijk op duikresorts zullen verblijven, dus dan zit je toch in een meer beschermde omgeving.

Ja klopt. En straling bleek inderdaad uit meerdere informatiebronnen geen item. Ben erg benieuwd hoe het onderwaterleven is. We verblijven in resorts en reizen wel georganiseerd naar verschillende eilanden. Dit zal dan wel veilig zijn. Nou er staat 4 mbr reisveiligheid op internet. Daar schrok ik wel van…is vrij hoog… Maar dat gaat meer om bepaalde gebieden waar politieke onrust heerst blijkbaar. En risico op kidnapping en aanslagen ed. Tja…

Duikresorts zijn over het algemeen wel veilig, veel resorts hebben daarnaast ook wel een nachtwakers die de boel in de gaten houd.
Politieke onrust is toch vooral te vinden op het zuidelijke eiland Mindanao ,ik neem aan dat jullie daar helemaal niet komen. Het risico van aanslagen betreft voornamelijk de grote shoppingcenters in de grote steden. Mocht je daar heen gaan ,dan zul je wel zien ,dat jevaak door een poortje heen moet, of dat men je tas wil inspecteren, vaak staat men er ook met snuffelhonden om eventuele explosieven op te sporen. Bomaanslagen komen overigens zelden voor. Risico van kidnappping is nihil ,tenzij U een chinees uiterlijk heeft. Ik neem aan dat U vanaf manila naar de verschillende eilanden vliegt, en dan zal U ook merken dat de veiligheid op airports heel streng is. 3 of 4 keer je koffer door een rontgenapparaat is geen uitzondering, of meerder malen gefouilleerd te worden komt ook voor. Maar ik zou me zeker niet laten afschrikken, in de praktijk valt het allemaal wel mee, heel mooi land, en vriendelijke bevolking. Waar precies gaan jullie trouwens duiken?

Bedankt voor de informatie. We vliegen van hong kong naar cebu eb daar gaan we duiken. We zitten ook nog op andere eilandjes. Steeds meerdere dagen en dan weer door. Ik ben erg benieuwd. We plakken er ook een dagje Hongkong aan. Hie is het weer daar? Ik heb gelezen vochtig en warm…dus niet zo comfortabel? Groet

Ik heb zelf niks met duiken, maar wat ik van duikers hoor is het eiland Cebu super om te duiken. In Moalboal zitten een heleboel duikresorts, en de nederlander Bert Jan Schaap is daar jaren terug als 1 van de eerste begonnen met duiken. Hij heeft nu ook pas een vestiging op het eilandje Malapascua net boven cebu, zeer bekend bij duikers vanwege de treshersharks die daar te zien zijn. http://seaquestdivecenter.net/

Bedankt voor alle informatie!