"Stopover" in Kuala Lumpur

Volgende week vliegen wij naar Auckland met een “stopover” in Kuala Lumpur.
Stopover tussen aanhalingstekens: aankomst tussen 6-7 lokale tijd en vertrek om 21.30. Hoe verstandig is het is om de dag (deels) in een hotelbed door te brengen?
Bij voorkeur zouden we wat van de stad zien uiteraard, maar krijgen we spijt omdat een jetlag de eerste dagen in NZ gaat verpesten?? Iemand een verstandig advies? Afgaan op je “welbevinden” op het moment zelf lijkt logisch, maar is misschien bedrieglijk? In NZ beginnen we overigens sowieso met een rustdag.

Ik heb geen ervaring met Kuala Lumpur, maar heb wel al twee keer eerder een stopover in Hongkong gemaakt (Onderweg naar Sydney) met aankomst 07:00 (lokaal) en vertrek middernacht.
Beide malen ben ik de stad ingegaan en heb er van genoten. Tja, een beetje slapen is natuurlijk ook lekker, maar als je dan toch in een nieuwe stad bent, is het toch zonde om over te slaan.

Ik heb zelf nog nooit iets van het begrip jetlag gevoeld, ik slaap wanneer ik ga liggen of het nu dag of nacht is. Alleen slaap ik niet in een vliegtuig. Resultaat was dus dat ik de vlucht Amsterdam-Hongkong wakker was, de hele dag in de stad rondliep en toen de vlucht Hongkong-Sydney. Ik was toen zo’n slordig 40 uur wakker, en ja, dat voel je wel. Maar toch heb ik het de twee keer weer gedaan.

Reizen is vermoeiend, en daar moet je soms even doorheen bijten. Maar dat hangt natuurlijk wel van de persoon af. Bij de één gaat dat makkelijker dan de ander. Maar ik zou lekker de stad bekijken.