In februari 2009, willen wij met 2 volwassenen en 2 kinderen (2 en 4 jaar) een maand naar Nieuw Zeeland, Zuidereiland. We willen van het moment gebruik maken om ergens een stop over te maken van een dag of drie/vier. Wie heeft hiervoor suggesties met 2 kleine kinderen. Hong Kong, Singapore, Kuala Lumpur, Tokio, Beijing, nog anders?
Het lijkt ons slim om de stop over op de heenweg te doen en op de terugreis rechtstreeks terug te vliegen. Eens, of denkt iemand hier anders over?
Kindvriendelijke tips voor het Zuidereiland (met camper) zijn ook van harte welkom!
Slim om een stopover te doen! We zijn nu twee keer naar NZ geweest (2000/2001 en 2006/2007) en een stopover geeft je net even die extra rust om het tijdverschil te overbruggen. Wij hebben trouwens zowel op de heen als de terugreis een stopover gemaakt. Je komt, zonder al te veel extra kosten nog eens ergens!!
In 2000/2001 maakten we een stopover in Singapore, de laatste keer in Kuala Lumpur. Op dit moment zou ik kiezen voor Singapore! In Maleisie is de politieke situatie niet zo stabiel en vooral in KL wordt tegen de regering geprotesteerd. In Singapore is voldoende vermaak voor een stopover, denk b.v. aan het Jurong Bird Park, Little India, ChinaTown etc. Hotel tip: Phoenix Hotel, op de hoek van Somerset Road en Orchard Road (DE straat van Singapore!).
Ik ben in 2006 naar NZ geweest en ik heb een stop over in Singapore gemaakt. Een erg leuke en relaxte stad. Er is van alles te doen. Mensen zijn erg vriendelijk en erg behulpzaam. Er ligt een eiland voor Singapore waar een soort pretpark gevestigd is, is misschien wel iets voor de kinderen. Ik ben er zelf niet geweest dus ik kan niet zeggen of het leuk is of niet.
Ik weet niet of je er al over nagedacht hebt om via Amerika te vliegen?
Dan zou je ook eventueel een stopover kunnen maken in Los Angeles of in San Fransisco (en eventueel nog in Londen :))
Dank je wel voor jullie reacties. We gaan dit weekend boeken…en mijn voorkeur is een stopover in Singapore, mede op advies van jullie! Amerika is ook top, maar daar zijn we al geweest…\
Voor de reis naar Nieuw Zeeland kun je ook eens denken om via Japan te vleigen. Ik zou dan kiezen voor Osaka en een paar dagen in Kyoto (de oude hoofdstad) overnachten. Het is eens wat anders. Veel cultuur en tempels en een pachtige stad zonder hoogbouw.
Indien je een “rond de wereld ticket” neemt van KLM/Air-New-Zealand dan kun je op de terugreis doorvliegen voor een tussenstop vna een paar dagen in bijv. San Francisco of Los Angeles.
Japan is zeker aan te raden als tussenstop. Zelf ben ik daar afgelopen jaar drie maanden geweest en Kyoto is mijn favoriet in Japan. Uiteraard is er veel te doen in de hoofdstad Tokyo, maar net zoals New York geen Amerika, Londen geen Engeland en Hong Kong geen China is, reflecteerd Tokyo niet met het ‘echte’ Japan.
Komend januari ga ik naar NZ, en dan doe ik Japan voor de derde keer aan als stopover optie.
Ik heb mijn ticket via Activity International en vlieg vanaf Tokyo via Sydney naar Auckland met Qantas. Maar volgens mij zijn er goedkopere combinaties mogelijk met KLM/Air newzealand.
Omdat ik op Tokyo vlieg moet, zal ik met de bullittrain (of de goedkope nachtbus) naar Kyoto gaan.
Ik vlieg ook met een “round the world ticket” van KLM/Air New-Zealand (= de goedkoopste rond de wereld ticket) Amsterdam->Osaka (KLM), Tokyo->Christchurch (Air New-Zealand), Ackland-> Vancouver (Air New-Zealand) en Vancouver-> Amsterdam (KLM). Maar er zijn hierop ook variaties mogelijk (bijv. San Francisco of Los angeles in USA i.p.v. Vancouver)