Reis naar Nieuw Zeeland

Wij willen graag in februari 2018 met z’n tweeën naar NZ, maar we ( beide ruim 60+) zien erg op tegen de lange, vermoeiende reis.

Iemand een goede tip?

Wij namen beide keren een stop-over van minimaal 2 dagen in Azie (Taipei of Kuala Lumpur bijvoorbeeld).
Lekker even goed uitrusten in een normaal bed voordat je aan het tweede deel van de reis begint.

Dank je.

Met welke maatschappij reisden jullie?
En heen op een andere stop-over dan op de terugreis?

Ik vermoed dat het KLM was…
Wel weet ik zeker dat we op de heenweg een stop-over hadden in Taipei en terug op Bangkok.

Dank je.

Ik ben het eens met Zaan. Heb zelf Hong kong als lange tussenstop. I.v.m. Zeer dicht bij de stad en zoveel keus aan goede hotels.

We hebben een keer in Singapore en een keer in Hongkong een stopover gedaan. Persoonlijk vonden we Singapore wat aantrekkelijker. Maar Honkong heel indrukwekkend van zo veel op een zo kleine oppervlakte. Qua maatschappij zijn we grote fans van Emirates. Je stopover hangt mede af van de maatschappij. Je kunt natuurlijk ook even doorbijten, naar Australië vliegen en daar je stopover doen. We, inmiddels 70+ en 70-, hebben trouwens lang niet elke keer een stopover gedaan.

Overstap van meer dan een dag geeft een heel ander idee van je reis. Wij doen het vaker. Dit jaar in Seoul (vanuit Australie), eerder al een keer in Kuala Lumpur (naar Nieuw Zeeland) en Dubai (uit Zuid Afrika). Bevalt uitstekend.

Bedankt; geen visa dan nodig?

Seoul niet. Maar controleer dat per land. Hangt natuurlijk helemaal vanaf waar je wilt uitstappen.

Singapore ook niet. Hongkong ook niet.

DAnk.

Voor vertrek al langzaamaan rekening houden met het tijdverschil.
Bepaalde soorten voedsel en drinken vermijden.
Zoals eerder gezegd ergens een overstap en uitrusten of desnoods een ruime overstap en paar uur slapen in airporthotel.
Of als je redelijk goed overal kan slapen: in 1 keer door naar eindbestemming en daar weer bijslapen. Dat doe ik altijd. Boekje en filmpje mee voor onderweg. Proberen te slapen. Bij aankomst eerste dag rustig aan doen.
Weet niet of jullie rekening kunnen houden met duurdere stoelen in het vliegtuig?

Er gaan kijken. Bedankt.

Kun je eens wat meer zeggen over je antwoorden? Bedoel je veel eerder naar bed gaan omdat het in Nieuw Zeeland veel eerder avond is dan bij ons? En wat bedoel je met eten en drinken dat vermeden moet worden, en hoe lang tevoren?
Bij vrijwel alle maatschappijen kun je verder kiezen uit vele tientallen (actuele) films, series, nieuws- en sportprogramma’s en alle muziek die je wilt horen.

Ja ik pas soms inderdaad een paar dagen voor vertrek mijn slaaptijden al een beetje aan.
Naast de logische dingen vermijden zoals alcohol en koffie is er op internet ook informatie te vinden over de invloed van koolhydraten etc op een jetlag. Persoonlijk let ik daar dan weer minder op, maar de info is er wel. Zo zijn er hele schema’s vanaf 3 dagen van te voren.

DAnk je!

Ik heb eens gehoord, dat, als je een doktersverklaring hebt, een plek in het vliegtuig kunt krijgen met veel beenruimte.

*Ilse schreef: Naast de logische dingen vermijden zoals alcohol *
Laten bij mij een paar glazen rode wijn bij het (vliegtuig)eten nu juist als een prima slaapmiddel werken. En nooit gemerkt dat dat de jetlag vergergert. Het is allemaal heel persoonlijk. Mijn vrouw is er maar wat jaloers op :dag:
En Cor, dat van die stoelen is nieuw voor mij. Maar heel vroeg boeken en je stoel uitkiezen kan ook helpen. Op Seatguru vind je precies welke stoelen beter en minder goed zijn, maar dan moet je al wel weten met welke vlucht je gaat.
Nou ging het hier ook meer over de lengte van de reis dan over de lengte van de benen:muziek: