Vraagje; mijn vriend en ik zijn druk op zoek naar vliegtickets voor onze NZ reis, we twijfelen tussen een vlucht met een lange overstop in Singapore zodat we de stad kunnen zien en een vlucht met 2 keer een korte overstap. Heeft iemand ervaring met korte stops?! Maakt het de toch al vermoeiende reis nóg zwaarder of is het juist een welkome break?! Begrijp dat dit voor iedereen anders is maar zou het toch prettig vinden om wat ervaringen te lezen…!
Ik ben geemigreerd naar Nieuw Zeeland en heb een vlucht genomen in Februari van Amsterdam-Singapore-Auckland. Wij hebben 2.5 uur benen kunnen strekken en zijn daarna door gevlogen en ik vond het een ramp. Ik doe dit nooit meer ik was helemaal kapot toen ik aankwam en ben zelfs ziek geworden. Heb 1 week last gehad van een jetlag. Ik doe het niet meer en neem voortaan een tussenstop.
ik ben van amsterdam naar maleisie gegaan, met een tussenstop van 6 uren. van hieruit door naar auckland. zou zeker niet meer stops ertussen doen, dit was 12 uren vliegen, 6 tussenstop en nog eens 11 vliegen. je kunt dan lekker gaan zitten/slapen zonder dat je steeds op je klokje kijkt of je er al bijna bent… zou ook zeker geen langere stop doen, ik vond 6 uren meer dan genoeg!
Hoi, over het algemeen vind ik stops toch maar vervelend. Eigenlijk is de reis op zich gewoon vervelend. Of je nu in het vliegtuig zit of in de luchthaven, het blijft gewoon “zitten en wachten”. Mijn idee is om steeds de stops zo kort mogelijk te houden. Maar of je dan beter 1 lange doet of 2 korte doet hangt ervan af wat je als “lang” en als “kort” beschouwt.
In Singapore kan je vanuit de luchthaven gratis de stad bezoeken met een bus. Je mag niet uitstappen uit de bus omdat je zogezegd nog steeds in de transitzone zit. Wil je gewoon wandelen dan moet je in de luchthaven eerst via de douane passeren.Ik weet niet of je dan een visum ed. nodig hebt of dat je dit zonder problemen kan doen.
Als je eraan denkt om de bus te nemen kijk dan op voorhand eens op de site van de luchthaven van singapore voor info. Wij moesten wachten in singapore van 18u tot 24u. Tijd zat dus om die bus te nemen, ware het niet dat die 's avonds niet meer rijdt. :mad: De laatste bus vertrekt ergens rond 16u of 17u. Best even op voorhand checken dus als je deze zou willen nemen.
We hebben onze 6u tijd dan maar gevuld met: wandelen langs de vele winkeltjes, playstation spelen, gratis internetten, bezoek aan de vlindertuin, en vooral heel uitgebreid eten (mogelijkheden genoeg). Echt een aanrader is het toch niet.
Je kunt gewoon een visavrij entree krijgen voor Singapore van 90 dagen. Dus dan heb je de mogelijkheid om Singapore te gaan bekijken. Ik zou een stop van 2 dagen doen even bijkomen en dan het laatste stukje doen. Ik vond het zelf persoonlijk gewoon heel heftig. Ik kan ook niet goed slapen in een vliegtuig te veel geluiden.
Wij zijn net terug…
Op de heenweg een stop gehad in Singapore van ruim 1½ dag. We kwamen vroeg in de morgen aan en gingen begin van de avond verder. Zalig! Een geweldige stad en 2x een “stukje” vliegen beviel ons heel goed. Terug hebben we 6 uur gewacht op de luchthaven van Singapore en toen verder. Is zeker te doen en op de luchthaven is genoeg te doen en te zien maar wel vermoeiender hoor.
Mijn neef woont in Nieuw-Zeeland en hij komt tegenwoordig weer iedere zomer naar Nederland. Ik begreep dat het handig is om een stopover te maken ergens in Azie en dan lang genoeg dat je in ieder geval in een hotel een nachtje kan slapen. Schijnt een stuk prettiger te zijn dan slapen in het vliegtuig.
Wij zijn net 4 dagen geleden terug van Nieuw Zeeland.vlogen met Singapore airlines. Heenweg 2,5 uur stop en terug 5uur stop.vond het prima zo en nergens last van gehad.geen jetlag zowel heen als terug niet… Stel me er gewoon op in dat het lang duurt en eigelijk valt het mij wel altijd mee.
Wij hebben meerdere keren een stop van een dag in Hongkong gemaakt (onderweg naar Australie) ´s morgens aankomen en tegen middernacht doorvliegen.
Iedere keer vooraf leek het ons toch wel mooi om lekker die prachtige geweldige stad weer in te gaan. En iedere keer weer slepen we onszelf door de straten tot we eindelijk weer mogen doorvliegen.
Begrijp één ding niet verkeerd, Hongkong is waanzinnig mooi maar ik doe het niet meer op deze manier. Ik zou lekker één of twee overnachtingen kiezen. Ga je toch voor de eendaagse stop zou ik adviseren iets van een georganiseerde dagtour te boeken vooraf. Je word dan op sleeptouw genomen en dan blijf je wat makkelijker fit. Wij misten toch de puf om echt heel veel te gaan doen.
Onderweg naar Nieuw zeeland hebben we een weekje Cook Islands gedaan, dat was onbeschrijflijk gaaf. Terug was het traject iets vlotter:
Thuisgekomen ben je helemaal naar de kl…te maar op zich hebben wij nu zoiets van ´als we dan toch naar huis moeten dan maar een beetje rap ook´.
Dus om mijn lange verhaal kort samen te vatten zou ik kiezen voor of een wat langere stop, of zsm door. M.a.w. doe het goed of doe het niet. Maar dat is onze mening n.a.v. opgedane ervaringen
Dat zou mijn advies ook altijd zijn met tussenstop ik heb het ook in een keer gedaan van Amsterdam via Singapore naar Auckland en ik doe het nooit meer ik ben 1 week ziek geweest.