Wanneer boeken jullie meestal je vliegticket naar Nieuw-Zeeland. Heel vroeg of net laat om de kosten te drukken? Welke maatschappij is meestal het goedkoopst?
Ik heb al vaak rondgekeken, maar vind nooit iets onder de 1000 euro.
Dan nog iets: Wat kost een ‘stopover’ gemiddeld? Stel dat ik eerst 2 dagen in Singapore wil blijven alvorens door te vliegen. Of wordt dat dan gewoon als twee aparte reizen aangerekend?
Stopovers zijn meestal een x-tra bedrag, afhankelijk van wat waar en hoe.
naar NZ een stopover gemaakt in Cairns 60 $
naar Halifax stopover in IJsland bijna gratis
(luchthaven belasting kost nog wel eens wat)
boeken doe ik meestal net na de kerst/ begin januari. Tot nu toe geen buil aan gevallen. Maar als je echt last-minute kan reizen is dat wel eens goedkoper.
Ah ok, die prijzen vallen inderdaad heel goed mee. Zeker als je daar dan enkele dagen kan blijven.
Moest ik last-minute boeken, zou het dan lukken om onder die 1000 euro te geraken?
Ik denk dat je voor een vliegticket naar NZ zo’n 1200 a 1300 euro moet rekenen en dan heb je een goeie deal te pakken. Als je stopover in Singapore zou willen dat kan met Singapore Airlines ben je als snel zo’n 1500 euro kwijt. De tijd van het jaar maakt niet zo heel veel meer uit vliegen werkt niet echt met die afstand met last minute enzo.
Ik vind het helemaal niet zo duur als je kijkt hoe lang het vliegen is zo’n 25 uur. Voor het geld waar jij het over hebt kun je van Amsterdam naar Azie vliegen. Daarnaast is het leven hier ook niet supergoedkoop. Zo zijn boodschappen net zo duur als in NL ondanks dat ze hier minder verdienen dan in Nederland. Dus daar moet je ook goed op letten als je een budget gaat plannen.
Ik ben momenteel druk aan het zoeken naar een vliegticket naar Nieuw-Zeeland.
Nu was mijn vraag, omdat ik maar geen vlucht kan vinden onder de 1400 euro, of er een mogelijkheid bestaat dat de prijzen nog zakken.
Ter informatie: we willen begin juli vertrekken en weer terugkomen begin augustus.
We wensen aan te komen in Christchurch en weer te vertrekken vanuit Auckland (of vice versa). We hadden gedacht op te stijgen in Düsseldorf, maar ook Parijs, Frankfurt, e.d. zijn mogelijkheden.
We begrijpen dat het duurder is als je ervoor kiest niet weer op te stijgen waar je aangekomen bent, maar we hadden het toch graag iets goedkoper gedaan (lees: 100 euro goedkoper).
Alle tips zijn welkom: goedkope vliegmaatschappijen, goede websites, tips over de beste periode om te boeken, …
Ik denk dat 1400 euro al een goeie deal is. Prijzen zijn altijd rond die prijs. Alleen vraag ik me af waarom je hier komt in hartje winter. Reizen is vrij lastig in die periode. Vooral op het zuidereiland ligt heel veel sneeuw het reizen kan daardoor onmogelijk zijn door de sneeuw en wegen die onbegaanbaar zijn.
Tja, waarom winter? Als we konden kwamen we sowieso in de zomer. Wij studeren alle 4 nog en dit is het enige moment waarop we alle 4 kunnen. Het zou zonde zijn dit uit te stellen tot als we afgestuurd zijn en dat het er dan nooit van komt.
De kou deert ons niet, dus dat is geen probleem. Het enige waar we toch wel schrik voor hebben is de berijdbaarheid van de banen.Is het dan echt zo erg op de baan? We nemen uitsluitend grote wegen, uitgezonderd van de weg naar Milford Sound en Arthur’s Pass (al is dat ook geen kleine weg, neem ik aan).
Ja vorige winter was echt vrij heftig toen zat je gewoon vast in de plaats waar je op dat moment zat. Het kan soms dagen duren omdat als er sneeuw valt dan valt het goed. Het is iets om rekening mee te houden. Het noordereiland heeft hier iets minder last van. Ik woon zelf in Auckland en daar is de laagste temp ongeveer 10 a 15 graden.
Daar hebben we dus echt schrik voor, daardoor kunnen we serieus achter op schema komen en in het ergste geval onze vlucht/ferry missen.
Dit is absoluut iets wat we nog eens goed moeten bekijken.
Waar het mede door komt is dat er in NZ maar 4 miljoen mensen wonen en op het zuidereiland maar 1 miljoen van die 4 miljoen. Als dus de weg ondergesneeuwd is dan kan er niet snel iemand bij komen door dat het zo groot is. NZ is 6 keer groter dan Nederland. Vorige winter was dit ook het geval waardoor veel mensen binnen moesten zitten. Ik weet natuurlijk niet hoe deze winter word want dat weet maar een iemand en dat is moeder natuur. Maar gewoon inderdaad iets om rekening mee te houden.
Heel erg bedankt voor de tips.
Het kleine bevolkingsaantal heeft inderdaad ook nadelen, maar de voordelen zijn zoveel groter vind ik. Hopelijk kunnen ze dat zo nog lang houden
Als er toch nog iemand tips heeft om een vlucht op de kop te tikken, ze zijn nog altijd heel erg welkom
Wij vliegen in februari komend jaar met Emirates naar Nieuw Zeeland. Vanaf Amsterdam gaan we via Dubai en Melbourne naar Auckland. In Melbourne hebben we een wachttijd van 6 uur, nu vroeg ik me af of het mogelijk is om die 6 uur van het vliegveld af te kunnen?
ik heb gekeken met bv vertrek op 3 juli naar Christchurch en terug van Auckland
Vertrek vanaf Amsterdam € 1548,- via dubai 1x overstap
Vanaf Brussel zit je op € 1700,- met qantas 2x overstap
Vanaf Dusseldorf zit je voor € 1530,-via dubai 1x overstap
Prijzen voor vv zijn hetzelfde
Misschien kan je iets duidelijker zijn in jullie vertrek datums
Ik weet even niet of je het tegen mij hebt. Wij hebben onze tickets al geboekt. Onze vraag is alleen of we tijdens onze stop (6uur) in Melbourne door de douane mogen en het vliegveld af mogen.