Aanstaande februari is het dan zover:
Ikga voor 3 weken naar Nieuw Zeeland!
Dat wil zeggen tijdens de reis moet ik me zien te vermaken in Kuala Lumpur.
Een wereldstad, en daar verblijf ik12 uur. tot aan de rest van de rit naar NZ.
Ik zie daar helemaal naar uit, maar aangezien ik daar precies nul weet vraag ik me af of er iemand is die daar leuke tipsvoor heeft om de 12 uur door te brengen. Uiteraard zijn de tips omtrent vervoer en dergelijke ook van harte welkom.
Toevallig hebben wij ook begin februari ook een stopover in Kuala Lumpur. Dus laten we elkaars tips toespelen (die heb ik nu nog niet btw). We blijven daar een dag en nacht.
Is ook zo, ik had niet naar de data gekeken. Waar ik benieuwd naar ben ik of je daar ook iets leuks kunt doen wat ook geschikt is voor kleine kinderen. Misschien willen we wel niks en alleen maar in het hotel zijn ivm ook onze kleintjes, maar misschien ook niet. Heb jij suggesties? Ik heb me nog niet in KL verdiept.
je kan vragen naar de …caves. daar is een hindoeistische tempel, in de grotten. wel veel trappen, maatr er lopen aapjes, da’s altijd leuk voor kids, en t is er niet zo druk als in de stad!
Apen doen het altijd goed bij kinderen en ik vind zulke tempels altijd een bijzonderheid om te bekijken (tot je er teveel gezien hebt natuurlijk, maar dat zal meevallen in Nieuw-Zeeland). Dank je voor de tip!
De batu caves zijn wel leuk, maar eigenlijk zonde van je tijd. veel reistijd heen en terug. de petronas towers, zijn op zich al de moeite waard, met speciaal vermaak voor kleine kinderen en heel veel winkels. vlakbij mooi park en lekkere eettentjes
Ha ha, je wilt daar maar 1 ding doen: slapen!! Immers, je vertrekt 's ochtends uit Nederland en 's avonds Nederlandse tijd kom je daar aan. Wij hadden een kamer geboekt in een hotel op het vliegveld (met uitzicht op de start/landingsbaan!!) voor zo’n €50,0 en wij hebben wel 9 uurtjes heeeeerlijk geslapen. Tweede voordeel hiervan is, dat je helemaal in het ritme zit, want je vertrekt voor je gevoel 's ochtends weer en komt 's middags aan in Nieuw Zeeland, dus helemaal uitgerust!
Idd, voor mijn as reis maak ik ook een tussenstop in KL, maar voor mij geen gehaast en gejakker. Als je de stad wilt zien en er ook nog lol aan wilt beleven, denk ik dat je er een langere tijd dan 12 uur voor moet uittrekken.
ik ben het daar wel mee eens…zeker met kindjes…moet je niet te veel gaan rondsjouwen denk ik op dat moment. Ik en mijn ouders waren ook gebroken van de reis…hebben eerste keer met stopover 10 min. rondgelopen en werden beetje gek van de drukte, hitte en moeheid. even een rustplek…misschien in hotel met eventueel zwembad lijkt me het lekkerst. op de terugweg was ik alleen en was het wel beetje anders…toen ben ik nog tijdje gaan rondlopen, maar wel met de wetenschap dat ik 4 dagen bleef en dus snachts heerlijk zou kunnen uitrusten in een bed hihi, dat scheelt
Inmiddels de reis naar Nieuw Zeeland met stopover 2x in Kuala Lumpur achter de rug. Eerste keer midden in de stad. We hebben heerlijk geshopt en kreeft gegeten. Op de tweede dag hebben we een tour door de stad gedaan met een persoonlijke gids. Hij liet ons de stad zien, erg leuk. De kindjes deden het goed de hele reis inclusief vliegtuig. De tweede keer hebben we een taxi vanaf het vliegveld genomen om toch weer even te shoppen in KL.
Al met al is de reis met stopover in KL ons heeel goed bevallen. De reis was super!