Stomme vragen over trekken in Nepal

Namasté dames en heren.

Mijn naam is Daan, een 23 jarige student die Azie wil gaan bezoeken (Indonesie, Thailand en Nepal)
Ik heb een stomme vraag. Ik ben mij aan het orienteren op een reis Nepal.
Het lijkt mij geweldig om naar het Everest Basecamp te gaan!

Maar… Ik weet niet of ik dat zomaar kan doen.

1. Ik heb vrij weinig goede bergbeklimspullen. (Ik ga namelijk eerst een half jaar in Australie studeren en pak dus ook nog Indonesie en Thailand mee, anders moet ik met de spullen al die landen door). Is dit een onoverkomelijk probleem of kan ik deze spullen redelijk goedkoop ergens aanschaffen / huren?
  2. Daarnaast weet ik niet of je ook nog bepaalde ervaring nodig heb.
    Ik heb zelf een zeer goede conditie (5 keer in de week sporten, bootcamp, hardloop en personal trainer). Ik snap dat het zwaar wordt, maar is het onmogelijk zonder goede training?

Kortom, ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen met al jullie geweldige ervaring.

Ik wil trouwens 2 tot 4 weken doorbrengen in Nepal (liefst minder dan 4, gezien mijn andere reisplannen en planning). Ik verwacht rond Februari / April in Nepal te zijn.

Groetjes Daan

Daan, in Kathmandu is alles te koop voor zachte prijsjes, of te huur (slaapzak en zo). Geen enkel probleem wat dat betreft. Je conditie is zonder meer OK. Het enige waar je voor op moet passen is dat je je, vanwege die goede conditie, niet over de kop loopt (en te snel omhoog gaat door twee dagtochten in 1 dag te doen). Wanneer ik mensen in groepen heb die marathons lopen zie ik dat iedere keer weer gebeuren, te hard, te snel, het breekt je op.