ik wil in 2017 gaan backpacken door nepal en misschien andere landen eromheen maar voor namelijk nepal voor een tijd van 3 tot 4 maanden. in deze tijd wil ik dingen zien zoals de natuur, steden, dropen, en tempels. maar ik wil ook kijken om trekking(s) te doen waaronder die naar de mt. Everest base camp dit is een tocht waar je algauw 2-3 weken mee bezig bent.
de maanden dat ik ongeveer wil gaan zijn eind februari tot half juni maar ik wil met een enkeltje heen gaan en
ik wil liever wat minder dingen goed zien dan veel dingen maar een beetje.
Hoi Tom. Kijk anders eens op trekinfo.com naar dit bericht. Misschien iets om bij aan te sluiten?
Trekking Everest Base Camp, Cho La, Gokyo Valley or perhaps Gokyo/Renjo La/Thame
The time has come again to trudge up from Jorsale to Namche into the higher Khumbu. We land in KTM on 13 or 14 April, and the trek will be about 15 to 17 days, depending on what version we will chose. It will by my 6th or 7th time in the Everest/Gokyo areas. There are 5 of us commited until now. If anyone wants to join us please reply to me with in a private message, and I will give you my email.
As in the past, the trek will include an assessable subject you have to pass, if you are a novice trekker: yakshaving 101. I will teach it personally, and we will have some nice unrully, hairy, smelly yaks for you.
On the serious side, this is a serious trek. You do not need to be a fittness freak (I am not), but need to be comfortable with walking 6 hours a day (plus or minus) on a regular basis. As usual, I have the accliatization program sorted. Slow and steady, enjoying the scenery, interacting with the locals, taking pics. If you wish rush it, this is not for you.
There are both males and females in the group (3XY and 2XX). Age range, currently is 33-55. But we have trekked with much younger, and older as well, in the past. No stereotyping in our group. Yaks are no respecter of age or gender, and neither am I.
Ik ben in precies dezelfde tijd van plan om naar Nepal, Tibet en eventueel nog wat andere landen eromheen te gaan. Het lijkt me heel leuk om ideeën uit te wisselen en wellicht ook samen van start te gaan daar. Zware trekkings, zoals die naar de mount everest base camp gaan met mijn conditie waarschijnlijk niet lukken. Ik wil naast natuur, steden, dorpen en tempels zien ook graag vrijwilligerswerk doen op lokale schooltjes of tempels.
Ik zie dat je berichtje al van een tijd geleden is, maar laat maar weten als je plannen nog steeds staan.