Steun het toerisme naar Egypte

Beste mensen Het gaat nog steeds erg slecht met het toerisme in Egypte dank zij de media die de mensen onnodig bang maakt om naar het mooie Egypte te komen.
In El gouna is nu het eerste duikcentrum gesloten veel hotels en duikcentra in Egypte zijn gesloten. En hebben veel Europese landen het vliegverbod op Sharm El Sheikh nog steeds niet opgeheven. Ook zijn er nog steeds geen rechtstreekse vluchten vanuit Europa naar Luxor
Dit is verschrikkelijk voor de Egyptenaren die met het toerisme hun brood verdienen
Help mee en promoot en ondersteun het toerisme naar Egypte
U kunt helpen door middel van onze pagina te liken, te delen en nodigen zo veel mogelijk van uw vrienden uit voor deze pagina. We hebben je hulp hart nodig !!!

Dank u, Dank u, Shokran, Merci, Danke

Werk je zelf ook in het toerisme?

https://www.facebook.com/groups/nederlandersenegyptenarenmeteenliefdevooregypte/

Welkom bij Nederlanders, Belgen en Egyptenaren met een liefde voor Egypte(English description below)
Wij proberen er een hele gezellige groep van te maken !!
Hier kan je alles kwijt over van alles en nog wat wat maar met Egypte te maken heeft en maak kennis met gezellige mensen in deze groep die iets hebben met Egypte.
Discussie’s en commentaar zijn natuurlijk van harte welkom, met uiteraard respect voor een andere mening.

De voertaal voor deze pagina is Nederlands of Engels.

Nee Jeroen ik heb deze pagina gemaakt omdat ik veel vrienden heb in Egypte die in de toerisme werken zoals duikscholen, gidsen hotel en dergelijke en om hun te proberen te helpen dat ze straks weer werk hebben promoot ik in mijn vrije tijd Egypte

1 like

Heb je ook nog leuke toeristische tips voor Egypte die wat minder bekend zijn?

Ter info: TUIfly Belgium vliegt sinds gisteren (30/10) weer op Sharm. Momenteel met slechts één vlucht per week, maar over enkele maanden gaan ze ook op dinsdag weer vliegen. Thomas Cook zal pas vanaf de zomervakantie 2017 weer gaan vliegen.

Amboseli Tuifly Belgium gaat vanaf 15 november 2 keer per week op Sharm vliegen en Thomas Cook heeft nog niks bevestigt en wachten nog af

Jeroen dat ligt helemaal aan waar je intresses liggen ik zou zeggen neem even een kijkje op mijn pagina daar vind je verschillende bezienswaardigheden en wat je allemaal in Egypte kan doen

Interesses zijn tennis, hardlopen, golf en cultuur. Wat zou je me aanbevelen?

Voor sporten kan ik je El Gouna aanbevelen en voor cultuur Luxor, Cairo en Aswan de witte en zwarte woestijn
Zowel in Cairo als Luxor zijn erg veel bezienswaardigheden
In Luxor heb je zeer veel tempels en graven en in Cairo heb je veel kerken , moskees en musea

Langsheen de Nijl, van Luxor to Aswan, heb je de ene tempel/opgraving na de andere. Wij hebben dat - in 1992 - met een (korte) cruise gedaan en dat was voor ons een zeer aangename manier om dit stukje van Egypte te bereizen. Erg mooi ook onderweg: langs de vruchtbare oever had je de palmenoases, langs de andere oever de woestijn. Kan ook met de auto of de trein, of met een Egyptische feloek wat toch wat authentieker is. Zo’n cruise wordt heel vaak gevolgd door een verblijf aan de Rode Zee waar je kan luieren en sporten (golfen in El Gouna, Hurghada, Sharm El Sheikh en Makadi Bay). De Rode Zee is trouwens een paradijs voor diepzeeduikers al kom je met snorkelen ook al een heel eind.

Wij willen misschien met twee jonge kinderen (4 en 6) in de meivakantie naar Egypte. Met de trein vanuit Cairo naar Aswan, abu simbel, luxor en eindigen in el quseir als relaxplaatsje en te snorkelen. Is dit goed en veilig te doen? Hoe is de houding van egyptenaren tov westerlingen, zijn er nog leuke tips om te doen met kinderen. Beetje low budget willen we reizen.

Sent from my D5803 using Wereldwijzer mobile app