Stedentrips.. alleen?

Hallo allemaal,

Onlangs heb ik besloten dat ik meer van de wereld wil zien, zie mijn inleidende verhaaltje in het voorsteltopic. Om te beginnen wil ik een aantal stedentrips door Europa te gaan doen. Dit om te kijken of ik mezelf redt, of het me bevalt en of ik dit echt wil. Inmiddels heb ik een aantal interessante busreizen gevonden.

Het is de bedoeling dat ik dit alleen ga doen. Mijn vraag is, heeft iemand ervaring met het alleen maken van stedentrips/rondreizen?

Regelmatig hoor ik van mensen die in hun eentje voor langere tijd naar het buitenland gaan voor stage, vrijwilligerswerk of om rond te reizen. Veel minder (of eigenlijk nooit) hoor ik mensen die alleen Europese reizen maken. Zelf denk ik, waarom niet. Als iemand ervaringen wil delen hoor ik het graag!

Inderdaad: waarom niet?

Er zijn verschillende Europese steden die ik in m’n eentje bezocht heb, onder andere Rome, Milaan, Londen, Leeds, Manchester en Berlijn. Ik heb meestal in hostels geslapen, en dan in een dorm. Kamers voor een persoon zijn in Europa vaak prijzig, en dat heb ik er niet voor over. Bovendien kom je in een hostel makkelijker in contact met andere mensen. Ik moet eerlijkheidshalve wel bekennen dat ik tijdens reizen buiten Europa vaak overdag ook met medereizigers opgetrokken heb, maar binnen Europa eigenlijk nooit. Ik kan me echter overdag prima in mijn eentje vermaken (en 's avonds vind je wel iemand in het hostel), dus als jij dat ook kan is er echt geen reden niet te gaan!!!

Hallo!
Op die manier ben ik ook begonnen met alleen reizen, eerst een paar stedentrips gemaakt om te kijken of ik het leuk vond en hoe ik mezelf het beste kon redden. Dus gewoon doen hoor!

Ik ben in mijn eentje naar o.a. Dublin, Edinburgh, Lyon, Liverpool, Sevilla, Granada en Berlijn geweest. Berlijn is héél leuk om alleen te bezoeken, het is dara erg gemakkelijk om mensen te leren kennen. Bijv. tijdens de gratis stadswandeling (echt een aanrader). Ook Edinburgh was helemaal top.

Veel plezier alvast!

In Europa reizen enorm veel Amerikanen en Australiërs enzo rond. Net zoals veel Europeanen weer in andere continenten gaan reizen…
Kortom je zult dus volop andere reizigers tegenkomen, vooral als je in hostels verblijft.

Veel plezier,
Cécile

Hey

Ik ben momenteel aan het rondreizen, ook alleen. Ik heb nu Kopenhagen, Stockholm, Oslo en Helsinki achter de rug. Er zijn genoeg backpackers die alleen op pad zijn hoor. Wel heb je geen garantie dat er in jou hostel mensen zijn van jou leeftijd, type of afkomst.
Dus het is een beetje gokken, maar waar je ook bent, je maakt altijd wel wat mee, onverwachts. En het is ook niet erg om een museum in je eentje te bezoeken toch…?

Veel plezier

ik wil aan het eind van dit schooljaar ook gaan rondreizen door europa, ik wil dan echter een camper kopen en met deze camper gaan reizen, dit wil ik zowel uit financieel oogpunt doen (geen dure hostels nodig) als uit praktische overwegingen ik kan gaan en staan waar ik wil.
is het te doen om in mijn eentje te gaan reizen (ik wil wel proberen of ik af en toe een reisgenoot kan vinden om de km kosten te drukken (brandstof)
en hoe kan ik dit het beste regelen?
zijn er ook contactadressen waarje in contact kan komen met andere backpackers (reizigers?)
ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen (en ervaring heeft met het reizen per camper)

uit de reacties die ik kreeg blijkt dat ik niet zo duidelijk geweest ben.
ik ben van plan om met een camper rond te reizen ik zal dus vrijwel niet in hostels slapen.
zijn er nog andere manieren om makkelijk in contact te komen met andere reizigers (verzamelplaatsen, reizigers cafe’s, snackbars, goedkope restaurants etc)
ik wil op deze plekken naast nieuwe mensen leren kennen ook reisgenoten leren kennen die een stuk met mij mee willen reizen (zodat de benzinekosten lager uitvallen)
heeft er verder nog iemand ervaring met de voorbereidingen die dit vergt.
ik wil zo min mogelijk voorbereiden, gewoon op de gok vertrekken en kijken waar ik uitkom.
maar de verzekeringen en het papierwerk moet natuurlijk wel goed geregeld zijn.
misschien is er iemand die mij meer kan vertellen over zijn of haar reis of geplande reis

[EMAIL=“tomvdrunen@hotmail.com”]tomvdrunen@hotmail.com