omdat ik graag zoveel mogelijk uit mijn schoolvakanties (die ik nu nog heb) wil halen, zit ik eraan te denken om komende zomer door europa te gaan reizen. bijna al mijn vrienden hebben geen geld of geen zin en nu zit ik eraan te denken om alleen te gaan. heeft iemand hier ervaring mee? zijn er bepaalde steden waar je makkelijk alleen kan komen en steden die je beter kunt vermijden? ik ben een meisje van 20 jaar en heb al best wel veel van europa gezien, maar ik wil het nu wel eens op een andere manier bekijken.
heeft iemand tips of ervaring die hij/zij met mij wil delen?!
ben jij inmiddels al geweest en heb jij hier wat informatie over ?
ik ben namelijk hetzelfde van plan om met een oude camper te gaan reizen.
alleen ik weet niet precies waar ik dan rekening mee moet houden
en of ik visums etc. nodig heb.
Ik ben afgelopen zomer deels alleen gegaan (2 weken)en deels niet (2 weken samen met een vriend van me). Het is allebei best goed bevallen hoewel ik me soms wel eenzaam voelde toen ik alleen reisde. Ik ben met interrail door heel Europa gaan treinen, was echt een superervaring!!
Ik denk dat je best in je eentje kan gaan, er zijn veel meer mensen die ook in hun eentje reizen, en met wie je samen kan optrekken. Vooral in de trein en jeugdherbergen zijn we heel veel leuke mensen tegengekomen.
Maar ja, aan de andere kant, je hebt ook dagen waarop je helemaal niemand tegenkomt, ligt er deels aan waar je heen gaat, en voor een deel is het gewoon geluk hebben. Maar je zou bijvoorbeeld ook via internet een reisgenoot kunnen zoeken…
zijn er bepaalde steden waar je makkelijk alleen kan komen en steden die je beter kunt vermijden?
Ik denk dat je overal wel alleen kan komen, alleen sommige steden zijn misschien wat minder veilig dan anderen. Heb er zelf toen voor gekozen niet alleen naar Roemenie te gaan, omdat ik het toch te riskant vond (Ik was toen 17).