Stedentrip NY: zelf boeken of pakketreis?

Hallo,

In mei 2012 willen wij graag een stedentrip New York maken. Wat is het beste (goedkoopste) om te doen: een pakketreis boeken bij een reisorganisatie (ticket en hotel in 1, zoals vb. bij Oad) of zelf een los ticket boeken en zelf een los hotel boeken?

Ik hoor graag jullie ervaring!

Gr. Kirsten

Hoi Kirsten,

Ik heb zelf al 2 keer een korte stedentrip geboekt bij ebookers.nl http://www.ebookers.nl/ in het Warwick Hotel New York, op 900 m vanaf Central Parken ca. 1 km vanaf Time Square. Geweldig, makkelijk te bereiken vanaf JFK met de metro.
Deze reis heb ik de vlucht en het hotel in een keer geboekt. Los is deze combinatie een stuk duurder.
Persoonlijk vind ik het boeken bij deze organisatie een aanrader.
Afgelopen mei ben ik er ook heen geweest met mijn jongste zoon. Hij ging voor het eerst vliegen. Na de bevestiging kwam ik er achter dat we niet bij het raam zaten en heb vervolgens KLM opgebeld, de stoelen laten veranderen en gelijk kreeg ik van Ebookers een mail met de wijziging.

Ik raad je aan een pakketreis via Expedia te boeken. Buiten het feit dat ik nog nergens een goedkopere reisorganisatie ben tegengekomen voor een reis naar New York + Hotel, is het ook super gebruiksvriendelijk. Je kan bijvoorbeeld kiezen welke vliegmaatschappij en hoe laat je wil vliegen naar NYC en terug. Dat kan je 2 hele dagen extra plezier opleveren!! Alleen al door de juiste vlucht. >>>

Bij Oad, Neckermann, Tui, noem maar op, moet je maar afwachten in wat voor vliegtuig je terecht komt, waar je land en wat je werkelijke reistijd is. Die organisaties nemen zich namelijk ook rustig het recht voor om je op een andere vlucht te zetten.

Grote organisaties zoals Neckermann hebben ook leuke policies zoals: ze sturen je de rekening na 14 dagen, waardoor je meteen niet meer kan annuleren. Kan wel, maar dan moet je 20% van je reis betalen. Altijd leuk. Bij Expedia moet je meteen betalen, waardoor je ook duidelijk hebt wanneer je afkoelingsperiode is begonnen, namelijk als je besluit te boeken. Tevens betaal je met CC, waardoor je reis ook verzekerd is via je CC maatschappij.

Kwa hotels kan ik je wel adviseren, maar ik weet niet wat je budget is en waar je graag wil zitten. Ik raad je aan www.zoover.nl te bekijken voor een goed hotel. Er staan daar beoordelingen van mensen zoals jij en ik. En omdat het een onafhankelijke site is, kan je er hele andere cijfers tegenkomen dan je op websites van reisorganisaties ziet.

Succes!!

Ik heb als Belg zijnde vandaag een trip geboekt voor het gezin naar New York.
(maart 2012)
Na verschillende avonds zoeken op verschillende aanbieders (continu lijstje afgelopen op http://www.linkjeterug.be/artikel/vliegtickets-boeken) heb ik vandaag via expedia aan een heel mooie prijs kunnen boeken.
4 dagen NY en 10 dagen Orlando vertrekkende vanuit Amsterdam.
De vorige keer hadden we geboekt via www.Orbitz.com (Amerikaanse site waar je heel eenvoudig round trips kan boeken en hotels ook). Dat was toen heel voordelig (NY en Las Vegas). Maar elke dag veranderen de aanbiedingen van de vliegtickets. Gisteren was connections.be vrij voordelig en expedia way to expensive. Vandaag vond ik via expedia dan weer een heel mooi (tijdelijk) aanbod en heb meteen geboekt.
Mijn persoonlijke ervaring in weken zoeken is dat het dikwijls opmerkelijk voordeliger is van netjes alles zelf uit te zoeken. Pakketreis is netjes, eenvoudig, zorgeloos en snel geboekt. De prijs is exhter meestal ook navenant. Zelf zoeken is veel voordeliger en maakt dus financieel meer plaats voor extraatjes.
Vraag alleen is of je er zelf wel al die tijd wil voor vrijmaken om het uit te zoeken.
Wij halen nu de boeken in de bibliotheek en maken er nu een sport van om online voordelig toegangstickets te boeken en eventueel shows.

Wij boeken altijd alles zelf en rechtstreeks. We hebben heel wat hotels in NYC bekeken en via de hotels zelf was het altijd goedkoper dan via de boekingsites. Of dit nou aan de periode lag (feb '12)??
Wij vinden ook altijd dat we meer keuze hebben als we alles zelf in de hand houden.
Ieder zijn voorkeur.

Wij hebben het via het reisbureau gedaan. Een pakketprijs dus. Omdat het onze eerste keer naar New York was wilden we het wel goed. Zij hebben het verstand van de stad, hotels, waar je moet zijn en niet moet zijn etc.

Misschien wel wat duurder, maar het scheelt je ook een hoop zoekwerk.