ik ga in sept met mijn vriend en een vriend naar NY. Nou wil die vriend van ons dat het een georganiseerde reis wordt. dus met een reisleider. Maar ik zie er niet veel op internet, en ik denk dat dat komt omdat de meeste mensen het op eigen houtje doen. En ik zag dat het een stuk duurder is dan als je het zelf regeld, of heb ik het mis? nou is mijn vraag, wat vinden jullie, dat we het zelf allemaal regelen of moeten we alles zelf laten regelen.
Want die vriend van ons zei dat hij er geen zin in heeft dat als we aankomen dat we niet weten wat we moeten doen… Dus ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden.
Ik heb New York nog nooit bezocht, maar wel heel veel andere steden.
Wil je een reisleider die als gids op kan treden en die je wat over de stad vertelt? Dan zou ik inderdaad een georganiseerde reis boeken.
Wil je alleen een reisleider omdat je het vervelend vindt om van het vliegveld naar je hotel te gaan? Dan zou ik overwegen geen reisleider te nemen. Accommodatie kun je makkelijk van tevoren boeken met behulp van websites als Agoda, Booking.com, Hostelword enzovoorts. Op die sites staat ook precies omschreven hoe je met het openbaar vervoer van het vliegveld naar je slaapplaats moeten komen. Daarnaast kun je ter plekke ook mensen om hulp vragen als je er niet helemaal uitkomt. Mensen zijn over het algemeen heel vriendelijk en behulpzaam. Of je neemt lekker makkelijk een taxi ![]()
In een reisgids als de Lonely Planet vind je de belangrijkste bezienswaardigheden van de stad, en hoe je er moet komen. Ook dat is prima zelf te doen.
New York is inderdaad waarschijnlijk zo ongeveer de gemakkelijkste plek op aarde om op eigen houtje te bezoeken: prima OV, beperkte taalbarrière, en waarschijnlijk zijn er van geen andere stad op aarde zoveel reisgidsen. Een geheel georganiseerde reis lijkt me dan ook volkomen overbodig.
Wat wellicht wel interessant kan zijn (maar heb daar zelf geen ervaring mee): Big Apple Greeter. Dit zijn locals die op vrijwillige basis toeristen rondleiden door bepaalde wijken, en je dan waarschijnlijk ook een hoop kunnen verstellen wat je minder snel in de reisgidsen zal vinden.
Het ligt er natuurlijk aan hoeveel zin je hebt om dingen zelf uit te zoeken.
Als je graag alles wil zien maar geen trek hebt om zelf thuis wat voorwerk te doen dan kan een reisleider handig zijn.
Als je 's morgens buiten je hotelkamer stapt en je weet niet waar je naartoe moet dan is het zonde van je dure reis.
Mocht je daar wel zin in hebben, dan is het een kwestie van een lijst maken van de dingen die je wil bezoeken.
Kijk hier op het forum, in reisgidsen of natuurlijk gewoon op internet me informatie over NY.
Heb je die lijst dan maak je een plan per dag (doe niet teveel op een dag plannen: relaxen, rondkijken, koffie drinken, foto’s maken, wat met de medemens kletsen en in de rij staan kost ook tijd) wat je wil doen en dan kun je uitzoeken of je de metro neemt of een taxi.
Dan heb je je eigen reisschema en geen gedoe met een gids ![]()
Beste raad volgens mij: die vriend thuis laten. Als je New York niet zelf kunt regelen, dan moet je maar bij moeders blijven. ZO moeilijk is die stad nou echt niet.
Ik zou altijd een reisleider nemen…als ik geld te veel had. Doe er dan ook maar een verlengde limousine en een personal shopper bij ;-).
Maar de tip van WizzradofOss over de Big Apple Greeter is een gouden tip. Google er maar eens op. Je hebt ze in 20 talen. Wie weet is er ook een Dutchie bij.
Sammie, ik weet niet wat je budget is natuurlijk, maar als je een hotel boekt kan je ook kijken of ze geen shuttledienst hebben van en naar luchthaven. Je kan ook bij aankomst opteren om meteen een taxi te nemen naar je hotel…dan moet je niet onnodig stressen. Een gids nemen in NY is voor niks nodig. Wij vertrekken in juni ook naar NY en nog enkele andere plaatsen. NY is helemaal uitgedokterd … ![]()
De 1ste keer dat ik naar New york ging, en dat is toch al een paar jaar geleden. Heb ik voor 1 dag een excursie gemaakt met grayline met reisleider. http://www.newyorksightseeing.com/tourpage.php?item=MC08
De bus doorkruist dan heel Manhattan je krijgt uitleg en stopt bij tal van toeristische attracties. Op die manier krijg je een overzicht over de stad en leer je de stad goed kennen. De dagen nadien kan je individueel de stad bezoeken, en eventueel de attracties bezoeken die je meer interesseren. Om New york een paar dagen met een reisleider te doen, vind ik niet aan te raden, zo moeilijk is de stad niet.
Voor New York is een reisleider niet nodig. Koop een reisgids en verdwaal lekker in de stad. Er is zoveel te zien. Daarnaast is de stad ook prima te bereizen met ondergrondse en bus.
Big Apple Greeter is inderdaad een prima trip. Mensen met liefde voor de stad die geheel gratis hun favoriete plekken laten zien.