We zijn uitgenodigd bij familie in Atlanta. Ik zou er de volgende trip aan willen breien ;
dag 1-3 Atlanta
dag 4 vlucht Vegas
dag 5 Vegas
dag 6 vlucht San francisco
dag 7-8-9 SF
dag 10 Highway 1
dag ……
dag 13-15 Los Angeles
dag 16 vlucht Brussel
Wat denken jullie hiervan ?
Iemand tips voor de route langs Highway 1.
We zijn er met 2 kinderen van 10 en 11, vandaar LA om Disneyland en de studio’s te bezoeken.
Zouden we vanuit Las Vegas Death valley bezoeken ? Georganiseerd ? Met huurwagen ?
Of zouden we het roer helemaal omgooien en een tocht maken door Georgia en verder, Smokey Mountains en via de kust terug ?
Wat kunnen we met de kinderen daar doen ? Er moet wat waterpret tussen zitten. En evt een pretpark.
2 jaar geleden maakten we een rondreis Chicago-Chicago via lake Michigan, Niagara, lake Erie (met Cedar Point als thrill) en een bezoek aan de Amish.
En dit met de camper. De kinderen vonden dit geweldig. Kan ik iets gelijkaardige verzinnen in Georgia en omstreken, nl de combinatie bezoeken en spelen of steek ik inderdaad beter over naar Californië ?
En zou Las Vegas de moeite zijn voor hen ?
Voor mezelf hoef ik niet naar het westen gezien ik de volledige alom bekende toer reeds bezocht heb.
Alleen de Highway 1 heb ik nog niet gedaan.
Is allemaal natuurlijk wel mogelijk. Veel steden in deze trip en geen National parks maar dat is een keuze. Las Vegas zal heet zijn, denk aan 100+F en een volle dag is natuurlijk niet erg lang. Tussen SF en LA zou je een auto kunnen huren. Is ook handig voor LA, Sf kan zonder auto. Tussen SF en LA zou je onderweg kunnen overnachten in Monterey/Carmel en Cambria/Morro Bay/Pismo beach en dan op weg naar LA Santa Barbara bezoeken.
We zouden voornamelijk voor de steden gaan gezien ik alle Parks al bezocht en ik niet de indruk heb dat kinderen van 11 en 9 geboeid kunnen blijven tijdens de soms toch wel erg lange tijden in de auto. Ik geef zelfs toe dat ik het op een bepaald moment eigenlijk wel een beetje gehad had.
Ik zou de trip dan ook vorrnamelijk als een funreis willen beschouwen; een beetje “Orlando”, dat in eerste instantie door mijn gedachten ging maar dat ik toch maar links laat liggen owv het weerrisico.
Onze eerdere trip in het noorden was de perfecte combinatie van natuur (lake Michigan, Warren Dunes,Niagara), steden (Toronto, London, Chicago) en fun (Cedar Point, Soak City, powerboat) en ik zou graag in die formule iets willen ineen steken.
Mijn grote vraag is doe ik dat in en rond Atlanta of gaan we naar het westen ?
Ik heb liever hitte dan hitte met luchtvochtigheid. En luchtvochtg zal het zeker zijn in the South, steekvliegen en muggen en ook nog kans op hurricanes. We vinden the South heel aantrekkelijk hoor en zijn er menigmaal geweest maar dan in april/mei en october/november.
Ik heb niets met die rollercoasters in Cedar Piont maar we zijn allemaal anders. Ik vraag me wel af wat je zo aantrekkelijk vond in London On?
Power boats vind je op Lake mead bij Las Vegas of lake Powell bij Page maar dat is weer een stuk verder weg. De beroemde watervallen in Yosemite NP zullen niet erg imposant meer zijn in augustus. Lake tahoe heeft bergen en ook genoeg bootjes maar dan zal je er weer een road trip van moeten maken. En SF is natuurlijk een van de mooiste steden in de USA en ook een lekker weertje vaak.
In Los Angeles kan je je prima vermaken met zijn amusement parks, beter dan in Las vegas denk ik maar misschien is de rollercoaster El Loco in Circus Circus iets voor jullie. Bij Las vegas vind je ook nog plekken als Hoover Dam, Valley of Fire SP en Red Rock Canyon.
Yeehaw