TIPS Georgia/Alabama/South Carolina

Hi there !
Als jarenlange liefhebbers van de States, trekken we dit jaar in april naar Atlanta, Georgia. Van daaruit plannen we gedurende 14 dagen een rondrit met SUV-huurwagen door Georgia, Alabama en South Carolina.
Alle tips en (vooral) ervaringen zijn welkom !

Alvast bedankt !!!
Rik

Met wie ga je deze trip ondernemen? Want een ding waar ik aan moest denken (maar heb er geen ervaring mee dus weet niet zeker of het leuk is) is dat je in Charleston, South Carolina een watertaxi kan nemen en dolfijnen kan gaan bekijken, wat volgens mij erg leuk kan zijn, vooral voor kinderen (maar ook voor volwassenen natuurlijk). Prijzen daarvan liggen onder de $10,-.

Jullie gaan naar een deel van de VS waar ik erg benieuwd naar ben dus hoop dat er snel meer reacties komen!

1 like

Wil je die rondreis beperken tot GA, AL en SC. Of zijn er nog meer staten mogelijk? Ben je al eens in die omgeving geweest. Wat zijn je voorkeuren? Strand? Wandelen? Steden? Hoe lang voor Atlanta? Wat meer info zou helpen.
Yeehaw

1 like

Ik woon in South Carolina. Last maar weten wat je intereseert en ik kan wat tips geven.

1 like

Schitterende tip ! Gaan we zeker doen !
Wij zijn een gezin van 4, onze beide dochters zijn 16 en 14. We trekken ondertussen al voor de 16e keer rond in de States. Vandaar dat we niet echt behoefte hebben om een lange roadtrip te maken. We gaan ons dus “beperken” tot GA, SC en AL (aankomst en vertrek in Atlanta). Misschien trekken we ook door de Florida Panhandle.
We zoeken vooral ‘ervaringstips’. De reisgidsen en het internet staan immers vol met info … je ziet het bos door de bomen niet meer. Dan kan een persoonlijke tip (zoals de dolfijnen) écht het verschil maken !

Greetz

ik maak momenteel mijn reisplanning op. In grote lijnen trekken we als volgt rond (de planning is flexibel, want we boeken onze overnachtingen niet vooraf) :

Start in Atlanta -> richting Smokey Mountains -> Charleston & de eilanden -> Savannah -> Brunswick -> Jacksonville -> Mobile -> Montgomery -> Atlanta.

We zoeken vooral tips & tricks (& tourist traps) op de weg tussen deze steden.

Alvast hartelijk dank voor de tips !!!

Greetz
Rik

Atlanta , georgia aquarium is ongeloofelijk…bestel tickets voor ochtend anders word het te druk…Stone Mountain Park aan de buitenkant van Atlanta,…als je dan naar de Mountais gaat, kijk eens naar Dahlonega, ga. Klein dorpje, kan je een oude goudmijn bezoeken en zelf voor goud “pannen”. Ook veel watervallen aan die kanten.

Er is een indianen museum en dorp in Cherokee, nc. Die hebben een openlucht theater voorstelling maar alleen in de zomer.

Charleston,…verblijven in patriots point is goodkoper en maar enkele minuten van Downtown Charleston. Of west charleston…mijn en ik verbleven daar in een suites hotel goede prijs…favorite strand aan die kanten,…Isle of palm. Een van de wijnige stranden met een restaurant, bar aan het strand ipv een paar straten weg. Huntington state park is ook tof. Mooie natuur, strand, krokodillen, enzo…dat is Sc kust verder noord en misschien wel uit de weg… Van charleston via savannah naar St augustine, florida. Juist onder jacksonville…dan kan je oversteken naar de panhandle…

Laat maar weten wat je denkt na het op te kijken…als je meer details wilt of fotos zien…
Oh, nog en tip, ik ben nog nooit geweest maar er is een kangeroe rescue in north georgia mountains waar die on grote groepen rondlopen in open velden. Ook aleen open in de zomer en gelimiteerde reservaties…

Hope this helps!
Nicole

2 likes