Beste medereizigers,
Mijn naam is Erwin Kruijzen.
Graag wil ik eind September samen met een vriend van mij voor een week of 4/5 richting de VS.
De bedoeling was om rond 25 September naar Atlanta, Georgia te gaan.
Niet omdat we zo graag Atlanta willen zien, maar in het weekend van 27,28,29 september wordt in Chattahoochee Hills, Tommorowworld gehouden, een festival van ID&T.
Na dit festival willen we graag de westkust van de VS bezichtigen.
We hebben ons nog helemaal niet verdiept wat er allemaal te bezichtigen is.
De bedoeling was zo’n beetje om Los Angeles, San Francisco en Las Vegas te bezoeken met natuurlijk alle hoogtepunten daar omheen zoals Grand Canyon, Yosemite Park etc etc.
Een paar dagen strand om af te sluiten is voor ons wel een vereiste.
Zoals ik zei hebben we ons nog niet verdiept in alles.
De bedoeling was om vanuit Atlanta naar Las Vegas te vliegen en vanuit daar een auto te huren en op deze manier alles te bezoeken. Is dit uberhaupt slim???
Er zijn hier genoeg mensen die de westkust hebben bezocht, daarom zou ik het fijn vinden mensen ons advies kunnen geven over hoe we het beste kunnen reizen en wat we absoluut niet mogen missen.
De bedoeling is om alles zelf te regelen. Dus tips voor het huren van een auto, en verblijf enz. zijn van harte welkom.
En als er mensen zijn die andere ideeen of suggesties hebben, deze zijn ook van harte welkom.
Wij hebben totaal geen ervaring met het zelf samenstellen van een rondreis, vandaar al deze vragen.
Alvast bedankt!!!
Gr. Erwin…
Hi
Ga je in Georgia een auto huren voor dat festival? Bedenk dan dat je voor Georgia als enige staat in de USA een International Drivers licence nodig hebt als je eigen rijbewijs niet in het Engels is.
Voor autohuur kan je eens kijken op eautohuur , Sunny Cars of www.usareisen.de Huur de auto vanuit Nederland dan zijn alle verzekeringen inbegrepen. Er zijn dan ook geen drop off kosten tussen Ca, Nv en Az of binnen deze staten.
Als je 4 weken hebt voor het westen en in oktober wil rondreizen zou ik in San Francisco beginnen. Voordeel daarvan is dat je in SF geen auto nodig hebt en Tioga pass nog open zal zijn. Het openbaar vervoer is prima. Strandagen doe je het best in south California zeg maar tussen LA en San Diego
Hier is een voorbeeld route maar er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden.
- Arr SF
2,3: SF
- SF-Monterey
- Monterey-Cambria (hw1)
- Cambria-Yosemite
- Yosemite
- Yosemite-Bishop (via Tioga Pass)
- Bishop-Death Valley NP
- DVNP-Las Vegas
- Las vegas
- Las Vegas-Zion
- Zion
- Zion-Bryce
- Bryce-Torrey (Capitol Reef NP, hw12)
- Torrey-Moab
17.18: Moab
- Moab-Monument Valley
- MV-Page
- Page
- Page- Grand Canyon NP
- GCNP-Kingman
- Kingman-Los Angeles
25,26,27,28: LA/strand/Anaheim
Maar zoals gezegd. Nog veel andere routes ook.
Yeehaw
1 like
Hey Yeehaw,
Bedankt voor je reactie.
We waren niet va plan om een auto te huren in Atlanta. Er rijden ook pendelbussen en daar maken we dus gebruik van.
Bedankt voor je tips.
Ik ga morgenmiddag er eens goed voor zitten om een planning te maken.
Deze zal ik dan ook hier neerzetten.
Wat is verstandig mbt het regelen van hotels?
Kun je dit het beste van te voren doen of kan dit nog evt ter plekke?
Altijd moeilijk om hoteladvies te geven. Wij reizen heel vaak in de periode die julliie willen gaan en maken nooit reserveringen maar we komen al 25 jaar in de USA en weten waar naartoe te gaan als iets uitverkocht is, of we nemen domweg een andere route. In de door mij gegeven route zou ik zeker proberen om in Yosemite en Grand Canyon reserveringen te maken en ook in Monument Valley als je tenminste dicht bij dit Tribal Park wil zitten Moab heeft altijd veel festivals in october en weekends zijn soms uitverkocht. Wat je zou kunnen doen is de dag van tevoren proberen iets te regelen. Ik neem aan dat jullie wel een netbook of Ipad meenemen. Zorg ervoor dat je altijd een kaart bij je hebt. Gps gebruiken we nooit in de USA (wel in NL ;))maar in de steden is gps wel handig. Je koopt er al een voor ca $ 100,-- bij bv WalMart dus veel goedkoper dan hem bij de huurauto te reserveren in 3 weken.
Yeehaw,
Ik heb vanmiddag even de reis die je ons had voorgesteld uitgewerkt.
De reis ziet er goed uit, hier komen de dingen in voor die we graag zouden willen zien.
Heb alleen een aantal vraagjes.
Bij MOAB heb je 2 dagen ingeplanned, wat is hiervan de reden. Is er zoveel te zien hier of is dit juist vanwege de festiviteiten?
Dit zelfde geldt voor Page,
Dit zijn voor ons nog “redelijk” onbekende plekken.
Ook heb ik op de sites gekeken voor het huren van een auto.
Bij het huren van een auto moet ik dan nog ergens rekening mee houden, en zijn de prijzen die er bij staan ook de daadwerkelijke prijzen of komen er nog meerdere kosten bij?
Over het algemeen hoeven we dus geen Hotels o.i.d. van te voren te regelen, alleen op de plekken waarvan jij zei dat het toch aan te raden is.
Hoe zit het eigenlijk met de kosten voor het evt bezichtigen van bepaalde parken?
En zijn er nog evt andere zaken waar we rekening mee moeten houden.
Ik zie dat je aardig wat verstand hebt als het om rondreizen door Amerika gaat.
Je helpt de mensen hier aardig op weg.
Super!!!
Ik ga ondertussen weer verder met het uitzoeken van een aantal dingen.
Mocht ik weer iets willen weten dan hoor je het wel.
Gr. Erwin…
In Moab is heel wat te zien en te doen. www.visitmoab.com Je mag zeker Arches NP, Canyonlands NP en Dead Horse Point SP niet missen. Maak een reservering voor de Fiery Furnace hike en ga Delicate Arch bij sunset bezoeken. De weg1 128 is heel erg mooi en je komt oa langs Fishing Bridge waar je kunt wandelen. En je kan gaan off road rijden op de Shafer Trail en een loop maken door LaSal mountains.
In Page heb je Antelope Canyons, Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend, Lake Powell, Navajo Village, Colorado Riverraft, Rainbow Bridge en veel wandelmogelijkheden. het hoogtepunt om te wandelen is The Wave maar daar heb je een moeilijk te krijgen permit
voor nodig. www.visitpageaz.com
Met het bezoeken van de parken is het goed om voor $ 80,-- een America the Beautiful pass aan te schaffen bij de ingang van je eerste NP. Monument Valley is niet inclusief. Die kost $ 5,-- pppd extra. Voor info over de parken www.nps.gov/
Als je een auto huurt via een van de genoemde sites zijn alle verzekeringen inclusief. Extra kosten kunnen komen uit de drop off, extra drivers en roadsidassistance. De laatste nemen we nooit.