In het kader van het beginnen van een horecabedrijf in NZ heb ik een vraag;
Waarom zijn er in het noorden van NZ wel restaurants, barretjes en hotels áán de kust, maar is er niks óp het strand?
Ligt dat aan de overheid of aan de natuurlijke omstandigheden zoals wind of iets dergelijks? In NL kennen wij het paviljoen, in Curacao zijn er vele hutjes / barretjes, maar ik heb op internet nog niet zoiets kunnen vinden in NZ…
Als iemand weet wat hier de reden van is, dan hoor ik die heel graag. Alvast erg bedankt!
Dat heeft de te maken met de ‘Queens chain’, de strook boven de vloedlijn, die voor iedereen toegankelijk is maar van niemand is. Nou ja, van alle New Zealanders dan.
Dat betekent in de praktijk waarschijnlijk dat je een voorstel indient bij de locale overheid om een strandtent te beginnen en dan ben je afhankelijk van zowel deze overheidsinstantie als de locale burgers? Of heb ik het dan helemaal mis…?
Ik denk dat het niet zal lukken om toestemming te krijgen voor de bouw van een strandtent.
Er zijn wel horeca objecten te koop die aan het strand liggen hier en daar, je zou eens kunnen zoeken via www.realenz.co.nz
hmmm nee inderdaad op het strand wordt lastig. De site die je aanraadde heb ik gevonden, maar daar staan vnl. huizen te koop vlakbij het strand. Wel mooie huizen trouwens. Ik herzie mijn plannen. Bedankt voor de informatie Janneke!