(origineel bericht op be-more.nl)
Start week 3
Na het geweldige, maar zeker ook slopende weekend, had ik toch wel even moeite met opstaan op de vroege maandagochtend. Mijn vermoeidheid was al snel over toen ik naar mijn huisje liep en de drie jongsten op me af kwamen gerend. We hebben weer even lekker met elkaar geknuffeld, heerlijk! Al schrok ik wel even van hun kale koppies. Het weekend voor hen was duidelijk een scheerbeurt geweest.
Vandaag tot 10 uur in de klas, Grade 3, geweest en toen zijn we boodschappen gaan doen. We hadden gevraagd aan Willie om naar Galleria (winkelcentrum) te gaan, omdat we wat spulletjes wilden kopen van mijn sponsorgeld. Ik doe elke maandagmiddag de Art room (handvaardigheid/tekenen). Dit is mijn eigen klasje van maar 8 kinderen.
Op school is erg weinig aan creatief materiaal, dus ik heb even mijn slag geslagen. Klei, gezichtskrijt, stiften/kleurpotloden, papier. Het zijn de meest simpele dingen, maar ze hebben het hier niet.
Opvallend is dat de kinderen een enorme (leer)achterstand hebben en dus ook op motorisch gebied. De opdracht voor de kinderen was om een dier (naar eigen keuze) van klei te maken. Wanneer ze hiermee klaar waren, mochten ze met een stokje de kenmerken erin kerven (schubben, strepen, stippen etc.). Wat een plezier hadden de kinderen, ze vonden het ontzettend leuk en waren zo trots op hun eigen werkje! Normaal gesproken zijn dit lessen die op de basisschool worden toegepast bij de kleuters, dit zijn kinderen van 9 en 10 jaar.
’s Avonds weer in mijn huisje geholpen en samen met mijn huismoeder de foto’s van de Safari bekeken. Mijn huismoeder riep me ook nog even naar buiten om het in brand staande suikerrietveld (meters lang) te laten zien. Voor de oogst wordt dit gedaan om de slangen weg te jagen.
Toen ik de kleine eten ging geven, vroeg ik mijn huismoeder om een foto te maken. Even niet over nagedacht dat zij hier hoogstwaarschijnlijk geen ervaring mee heeft. Ze snapte er niets van en had de camera achterstevoren. Uiteindelijk schrok ze van de flits en maakte ze een foto van haar eigen oog. Ik vond het in ieder geval hilarisch! En heb haar even geleerd hoe het wél moet.
Liefs