stansted express en tube

vrijdagavond kom ik aan op stansted airport. iedere 15 minuten vertrekt er dan 1 trein richting london. via site van stansted express lees ik dat ik online kan booken voor ticket. kan ik net als in nederland een weekend retour kopen:
vrijdag heen en zondag terug? kan ik via ideal online betalen? waar kan ik een oyster card kopen? op stansted airport of ander verkoop adres? ook hier kan ik dat online doen en betalen via ideal? zondagmorgen ga ik weer terug. ben benieuwd of mijn trip dan succes heeft gehad. met jullie support moet dat wel lukken.

Hoi,

a) Niet zozeer een weekendretour maar gewoon retour. Die zijn in UK geldig tot maximaal 1 maand.
b) iDeal is vooralsnog puur Nederlands. Je kunt op Internet per creditcard betalen. Als het nog steeds zo werkt als vorig jaar september toen ik er was ga je bij aankomst naar een ticketmachine, steekt je creditcard daarin, en hij vindt de bestelling erbij en print gelijk je tickets. Kat in 't bakkie.
c) Oyster helaas alleen in Londen zelf, heb me afgelopen december ook op Gatwick suf gezocht maar is fysiek alleen op metrostations te koop. Mogelijk dat er nog een Internet-optie bestaat…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]