Travelcard of oystercard?

volgende week ga ik een dagje naar londen.
in verband met het vervoer heb ik eens zitten googlen, alleen
ik kwam er maar niet achter welke kaart ik het beste kan gebruiken.
Ik kom op zaterdag rond 7 uur aan in city airport, in zone 3.
Ook de tijden wanneer deze vevoersbewijzen geldig zijn was niet geheel duidelijk. Ik heb eerder in londen gereist met een oystercard, alleen dat was voor een week… Wanneer er iemand is met tips, ik hoor het graag!

Ik zou gewoon een travelcard kopen, is de hele dag geldig…

Een nieuwe oystercard kost je 3 pond maar als je de oystercard nog hebt zou je die kunnen opwaarderen, punt is wel weer dat je moet weten hoeveel je gaat gebruiken e.d. anders heb je de kans dat je teveel erop zet enzo…

Kortom travelcard is het makkelijkste :smiley:

1 like

Vervoer is vergeleken met Nederland duurder. Openbaar Vervoer is er niet op gericht om iedereen uit de auto te krijgen. Wel is public transport er op gericht om traffic jams uit de weg te gaan. Op de grote stations kan je travelcard of oystercard kopen. Bij office of ticket machine. Ieder station is zo ingericht, dat je kaartautomaten meteen herkent. Meestal bevestigt in zijwanden voorbij ingang van station. Travelcard voor zone 1 kost BP 4,30. Iedere zone meer kost paar pond extra. Oystercard te koop voor BP 3,00. Online kan ook. Kijk ook op site London Underground. Alleen te bestellen via creditcard en niet zoals wij dat hierdoen met Ideal. Opwaarderen kan op station maar ook bij iedere souvenirship. Aan loket kan opwaarderen (soms) vanaf BP 20,00. Goedkoop op reis: neem de bus. Koop kaartje vooraf bij iedere bushalte aan kaartautomaat. Single ticket kost BP 2,30. Vervoer met Tube gaat snel. Bus kan problematisch worden in de spits. London kent voor meeste bussen 1 nacht-netwerk. Kijk op timetables van site Tranport for London. Ga niet travellen met Sightseeing tourbussen van London Transport. Neem gewoon dubbeldekker en travel bijvoorbeeld van Paddington Station naar London Bridge: je ziet veel toeristische spots! :foto:

Je kan ook altijd een oyster card nemen en nadien doorverkopen aan iemand die ook naar Londen gaat. Zo heb ik anderhalf jaar geleden mijn oyster card gekocht. Vind het persoonlijk enorm handig, omdat ik geregeld in Londen kom. Denk dat ik op die periode er een keer of zes ben geweest en dan haal je je voordeel er wel uit.

Als je naast de underground ook de trein nodig hebt is een off-peaktravelcard verreweg het goedkoopst. off peak treinticket mag je niet gebruiken voor 9.30 uur en tuusen 16.30 en 19.00. de underground en bustickets zijn gewoon geldig.
In het weekend zijn de cards 24 uur te gebruiken. offpeak-treinticket
is 1/3 goedkoper en incl. underground komt er 5 P. bij. Supergoedkoop dus.

In jouw geval koop je de daytravelcard deze is geldig in 6 zone’s dit is heel Londen en omgeving
Day of 3 daytravelcards alleen voor metro en bus zijn volgens mij goedkoper en in ieder geval handiger dan oystercards.

Jann