Paar dagen weg. (+ vragen)

Heee,

Ik wil van 05-09-12 t/m 09-09-12 naar Londen.
Ik ga alleen! (heb ik tijd aan me zelf, hoef ik nergens op te wachten & kan ik doen wat ik wil)

Ik weet nog niet welk hotel ik neem, ik ben nog druk zoekende. :wink:
Ik heb al wel een paar fijne gezien dus even kijken hoe het met de metro zit.
Tips voor een goed niet duur hotel is altijd welkom (:

Ik wil er natuurlijk graag shoppen! (Shop verslaafde :wink: ) Al spaar ik nu dus voor me rijbewijs en heb al maanden niks gekocht! (a)
Ik wil er ook graag dingen zien! Ik wil sowieso naar de London Eye! Dat lijkt me toch zo gaaf! Het lijkt me ook leuk om een avond bustour te nemen!
Ik heb een handige site gevonden met vanalles er op waar ik al er voor een kaartje kan kopen! http://www.visitbritainshop.com/Nederland/home.html

Hoe zit het met de metro? Is dat net zo iets als bij ons met een OV? Zo ja waar kan ik die dan krijgen? Want dat is wel heel handig!

Verder een Creditcard… Ik las ergens (weet niet meer waar) over een Debitcard? Weer iemand daar iets over? Waar zou ik die kunnen bestellen?

Verder ben ik eigenlijk wel opzoek naar een goede gids boekje… Omdat ik alleen ga en afentoe raak ik de weg kwijt! (in NL dan… Ik woon hier bijna mijn hele leven maar ik ken de weg naar de stad, treinstation & oude school… Meer niet xD)

Verdere tips zijn altijd welkom!

Goed idee. Je bent ruim op tijd met plannen! Maar laat het ook een beetje aan het toeval over zou ik zeggen. Je kunt wel een aantal dingen bedenken die je persé wilt zien en doen, maar je kunt ook wat ruimte laten om gewoon te relaxen en leuke dingen vanzelf tegen te komen.

Je zou ook een hostel kunnen overwegen (dus slapen in een gedeelde kamer = dorm) als je geld wilt besparen. Zo kom je ook andere leuke reizigers tegen, met wie je misschien weer tripjes samen zou kunnen doen als je dat leuk vindt.
Ik vind booking.com en tripadvisor.com altijd handige sites, daar staan per hotel / hostel vele reviews van vorige gasten, en je kunt ze sorteren op prijs, op populariteit, en bv. alleen hostels kiezen die gratis wifi hebben.

Of je kunt zelfs Couchsurfing overwegen, gratis slapen bij mensen thuis. Je kunt vorige ervaringen lezen om te peilen of iemand betrouwbaar en aardig is. www.couchsurfing.org.

Voor openbaar vervoer zijn verschillende opties. Eén ervan is een Oyster Card aanschaffen, je betaalt 5 pond voor de kaart zelf, en daarna nog geld om er saldo op te zetten. Je moet bij de metro inchecken en uitchecken net als met de OV-chipkaart in Nederland; bij een bus hoef je alleen maar in te checken.
Er is vast wel info te vinden op internet over hoe het werkt, en het staat vast ook wel in een reisgidsje.

Credit card hoeft niet persé, ik vind het zelf alleen wel handig om dingen op internet te kunnen kopen (bv. vliegticket, bij Easyjet kun je alleen met creditcard betalen voor zover ik heb kunnen ontdekken).
Een ‘debitcard’ is gewoon je pinpas. Die werkt in Engeland ook in de geldautomaten (die noemen ze ATM’s).
Overigens nogmaals over Easyjet: op de site staat wel dat je kunt betalen met je debitcard, maar dat kan alleen met een Britse debitcard (pinpas).

Misschien is het wel handig om eens wat te oefenen met kaartlezen dan! :slight_smile: Ga eens met een plattegrond op pad in een gebied waar je de weg niet kent.
Zelf vind ik “100% Londen” een erg leuk en handig gidsje. Per district staan alle highlights genoemd qua shoppen, eten, overnachten, dingen om te zien en doen (leuke markten enzo). En er staan ook wandelroutes in die je zou kunnen volgen. En het heeft diverse plattegrondjes van deelgebieden.

Let op dat het verkeer links rijdt, en dat je bij het oversteken dus precies de andere kant op moet kijken! Ze hebben bij elke oversteekplaats op de grond geschreven “LOOK LEFT” of “LOOK RIGHT”, al naar gelang het verkeer.

Londen is wel net ietsje duurder dan Nederland qua eten en drinken. Misschien kun je een hostel kiezen met keuken, en zelf eten koken om geld te besparen.

Qua vliegen is City Airport het dichtst bij het centrum, maar daar vliegt Easyjet niet op. Misschien kun je - nu je zo ruim van tevoren al weet dat je wilt gaan - wel via KLM ofzo een goedkoop ticket naar City Airport kopen.
Met Easyjet vind ik Gatwick het handigst en dichtst bij. Je kunt kiezen tussen een uurtje met een Easybus de stad in voor ongeveer 8 pond, of een halfuurtje met een trein (dat is duurder).

Als je een mobieltje met internet hebt, vergeet dan niet in het buitenland data roaming uit te zetten, anders betaal je veel geld.

Veel plezier met de voorpret!

Hoi!

Ik ben erg benieuwd hoe je het vond om alleen naar Londen te gaan.
Ik ben van plan om in oktober alleen daarheen te gaan maar vind het nog een beetje spannend.

Hoop iets van je te horen!

groet, Natalie