London Pass, Oyster of ...??

Over drie weken ga ik met mijn vader naar Londen voor 5 dagen. Wij logeren in een hotel aan de Hanger Lane, tussen Cleveland Park en Royal Park. We hebben een aantal musea en andere bezienswaardigheden op het programma staan, maar willen ook de tijd nemen om lekker rond te lopen. Dus om lopend de stad te verkennen.
Nou willen wij liever niet elke keer losse kaartjes kopen voor bus, metro, evt taxi, maar dus zo’n travel card.
Ik heb wel het een en ander gelezen, ik vind de London Pass erg aan de prijs. Heeft iemand een goeie tip. Kun je bijvoorbeeld ook goed een dagkaart kopen voor (al) het openbaar vervoer? Ik had al gelezen dat veel bezienswaardigheden gratis zijn, dus daarvoor hoeven we eigenlijk geen pas.

Hopelijk kan iemand ons wat op weg helpen!

O ja we landen op Stansted, dus vanuit daar moeten we ook nog met OV naar ons hotel. Iemand nog een goeie tip?

Ik zou je aanraden een Oyster Card te kopen, het equivalent van onze OV-chipcard. Kost je 2 pond, maar dat heb je er snel uit omdat losse kaartjes kopen een stuk duurder is. Je kunt er mee in de bus en de metro terecht.

Een dagkaart kopen kan ook, maar of dat voordelig is hangt er een beetje vanaf hoe vaak je op een dag met het OV denkt te reizen. Het prijzensysteem in Londen is best ingewikkeld geworden: reizen in de spit is duurder en dan maakt het uiteraard ook nog uit hoeveel zones je reist.

Met zo’n Oyster Card hoef je nergens over na te denken, dat is wel zo prettig. Opladen kan op elk metrostation met je creditcard.

Veel plezier in Londen!

Hallo,

Per dag berekenen of Oyster card danwel een dagkaart beter is. Voor aankomst zeker de Oyster, want die dag maak je maar 1 metro-rit.

STN eerst naar stad met ofwel Stansted Express (best duur!) ofwel bussen, die zijn goedkoper maar langzamer. Vanaf eindstation Stansted Express is het Central Line naar station Hanger Lane, vanaf bus-eindpunten moet je zelf even met de tube planner de juiste route zoeken.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hallo,
Ik heb gewoon dagkaarten gekocht (ik was 3 dagen in Londen), was toch wat gemakkelijker dan zo’n hele Oyster aanschaffen.
Veel plezier!