Parkeren buiten Londen voor een weekend en verder met OV.

Hoi

Wij willen in nov naar Londen met 12 mensen en hadden bedacht dat het misschien wel goedkoper is om met de boot te gaan en dan buiten Londen te parkeren en dan verder met Ov naar het centrum en dan pas aan het eind van het weekend de auto weer op te halen.

Weet iemand of daar mogelijkheden voor zijn

Gr. Antoinette

Hey Andel,

Welkom op het wereldreizigers forum :slight_smile:

Ik heb helaas zelf geen ervaring met parkeren rondom london en dan verder te gaan met het OV al kan ik me wel voorstellen dat dit mogelijk moet zijn omdat London heel actief is in het tegen gaan van Auto’s binnen de stad en er zelf vergunningen nodig zijn om met de auto bepaalde delen van de stad binnen te rijden. Boot of trein is zeker goedkoper als je met meerdere personen gaat en/of veel bagage meeneemt. Ikzelf zit eraan te denken binnenkort met de boot vanuit Duinkerken naar Dover te vertrekken met de auto, volgens mij is dat de goedkoopste optie (en het snelst) zelfs als ik dan weer helemaal naar het Noorden moet rijden.

Misschien een alternatief om in plaats van met de auto naar Engeland te gaan met de trein naar Engeland te gaan? Dan hoef je geen benzine kosten te maken en je stapt in London uit, hoef je ook je auto niet achter te laten in een vreemd gebied.

Veel plezier met de trip in ieder geval en we horen graag wat je ervaringen zijn :slight_smile:

Met vriendelijke groet,
Thedevineass.

ik vraag me exact hetzelfde af…

Wou eind mei met mijn vriendin naar London. We kunnen bij iemand logeren, dus een hotel hebben we al niet nodig…
Heb een auto met tankkaart (dus geen diesel-kost).

Met de auto kan ik van Duinkerke tot Dover geraken voor ongeveer 80 euro (met eurotunnel Calais - Folkstone is het 140 euro) –> 2 personen met auto
Met de trein kan ik van Brussel naar London geraken voor ongeveer 270 euro (en dan ben ik al heel flexibel met uren en data) –> 2 personen zonder auto
Met eurolines (bus) van Antwerpen naar London gaat het blijkbaar ook voor 146 euro –> 2 personen zonder auto

Ik vind dit persoonlijk een zeer groot verschil en zou dan ook liever de wagen meenemen (hoewel ik em in London niet plan te gebruiken).
Ik heb dan ook zeer veel interesse om te weten waar ik de wagen best kan achterlaten en kan overschakelen naar openbaar vervoer (1 of ander dorpje zonder parkeermeters ofzo?)

Parkeren in Brighton en verder met de trein. Je kan ook proberen de bus te nemen, of met een Low Cost Carrier te vliegen. Je auto heb je echt niet nodig in de stad zelf en dit is ook niet aan te raden. Ik weet zeker dat als je goed zoekt je rond de €150,- voor 2 personen uit kan komen.